کد خبر: ۵۹۲۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

رونمایی از دیوارنگار فلسطین+عکس

دیوارنگار فلسطین روز پنجشنبه و در آستانه روز قدس با موضوع «همبستگی با فلسطینیان برای آزادی قدس شریف» در تقاطع بزرگراه مدرس و خیابان ظفر پایتخت رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این تصویر نمایی از بیت المقدس و پرچم فلسطین را نشان می دهد که روی آن نوشته شده است: «قدس وطن و پایتخت ابدی فلسطینیان».

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس نام دارد که یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) برای حمایت از ملت فلسطین در برابر تجاوزگری اسرائیلی ها نامگذاری شد و از آن سال به بعد در بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای اسلامی، راهپیمایی در انزجار از "رژیم صهیونیستی" برای اشغال سرزمین پدری فلسطینیان برگزار می شود.

رونمایی از دیوارنگار فلسطین+عکس

حجت الاسلام «محمد حسن اختری» رییس کمیته فلسطین نهاد ریاست جمهوری در حاشیه آیین رونمایی از این دیوارنگار  فلسطین در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس یادگاری از امام راحل است و  راهپیمایی این روز در جهان اسلام به فرهنگ تبدیل شده است.

وی راهپیمایی روز جهانی قدس را یکی از مسایل با ارزش و مهم مسلمانان عنوان و بیان کرد: امسال با توجه به شرایط منطقه، رژیم صهونیستی و آمریکا تلاش می کنند مساله روز قدس و فلسطین بین مسلمانان نادیده گرفته و کمرنگ شود.

اختری گفت: انتفاضه و مجاهدت مقاومت اسلامی فلسطین در هفته های اخیر ضربات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده و یکپارچگی خوبی بین گروه های فلسطینی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حرکت ناجوانمردانه ترامپ رییس جمهوری آمریکا نسبت به مساله فلسطین و از سوی دیگر عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان با رژیم صهیونیستی انتظار می رود مردم با حضور گسترده تر و با مشت های گره زده در روز قدس از مقاومت فلسطینیان در برابر این اقدامات حمایت کنند.

«برزین ضرغامی» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از وظایف سازمان اجرای دیوارنگاری است که با توجه به مناسبت های مختلف در طول سال انجام می شود.

وی ادامه داد: یکی از چارچوب های دیوارنگاری های تهران اشاعه اصول و خط مشی ارزشی مردم است که این دیوارنگاری نیز با همین رویکرد و در آستانه روز قدس اجرایی شد.

ضرغامی با بیان اینکه دیوارنگاری مذکور طی یک ماه اجرایی شد خاطرنشان کرد: موضوع این دیوارنگاری همبستگی با فلسطینیان برای آزادی قدس شریف است.

به گزارش ایرنا در این آیین مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳ شهرداری، محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری پایتخت حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین