کد خبر: ۵۹۲۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱

سینما بهمن شیراز در آتش سوخت

اوایل بامداد دهم خرداد خبرها و ویدیوهایی درباره آتش‌سوزی یک سینمای قدیمی در شیراز منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
بهمن و  دو سینمای دیگر از مجموع ۴ سینمای خاطره‌انگیز خیابان تاریخی زند، چندسالی است که متروکه شده‌اند. دیگر فیلمی آنجا نشان مردم داده نمی‌شود. نهایت اینکه یا کاربری‌شان پارکینگ است و یا انبار دپوی مغازه‌های بازار شهر. سینما بهمن که چسبیده به بازار تجاری ارگ است البته به بهانه تعمیرات تعطیل شده بود و حالا می‌گویند در حین تخلیه صندلی‌ها این حریق به جانش افتاده است.

شعله‌های آتش شب جمعه هم احتمالا حاصل اتصالی سیمی یا چیزی شبیه آن بوده و گر گرفتن همین دپوهای توی سالن خالی از جمعیت سینما.

سینما بهمن شیراز در آتش سوخت

حالا آتش خاموش شده و ساختمان سینما بهمن باید به امید روزی باشد که از نو تجهیز و بازسازی شود. مثل همه پردیس‌های سینمایی تهران که بر خاکستر سینماهای قدیمی‌شان بنا شدند. مثل همان پردیس معالی‌آباد و پردیس سینمایی خلیج فارس شیراز. دیگر سینماهای سنتی که از نسل‌شان در شیراز، ایران در همان خیابان زند و سعدی باقی مانده‌اند و کمتر هوادار دارند. مثل سینماهای اکثرا متروکه شده لاله‌زار و جمهوری تهران.

سینما بهمن که سوخت، تماشاگری نداشت که خطری در سالن تهدیدشان کند اما یک میراث معنوی پرخاطره بود برای چند نسل که سرنوشتش حالا بدل شدن به خاکستر است و بوی دود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز شامگاه پنجشنبه در این‌باره به ایرنا گفت: «در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شیراز و اعلام وقوع آتش‌سوزی سنگین ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی بلافاصله خودروهای اطفایی را از ۱۰ ایستگاه به محل حادثه اعزام کرد.

او با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشان موفق شدند یک نفر را از میان آتش به‌صورت معجزه‌آسایی نجات دهند، گفت: «در این عملیات بیش از ۱۲ خودرو اطفایی اعزام شد و آتش‌نشانان داوطلب دوشادوش نیروهای آتش‌نشان در این عملیات حضور موثر و مفید داشتند.

نیروهای امدادی از سرایت آتش به منازل همجوار سینما جلوگیری کردند و به دنبال این تلاش‌ها، در این حادثه به هیچ‌یک از شهروندان آسیبی وارد نشد.»

سینما بهمن از قدیمی‌ترین سینماهای شیراز است که در انتهای مجتمع تجاری قدیمی به همین نام در خیابان کریم‌خان زند واقع شده است.

این سینما مدت‌ها به دلیل تعمیرات تعطیل بوده است و در آن فیلمی نمایش داده نمی‌شد. دوشنبه گذشته خبر تخلیه صندلی‌های این سینما انتقادهایی را به همراه داشت.

در مردادماه سال ۹۶ نیز مباحثی درباره جلوگیری از تخریب این سینما و تبدیل آن به موزه در شورای شهر شیراز مطرح شده بود.

منبع: خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین