کد خبر: ۵۹۲۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

افزایش دمای نیمه شمالی و غربی کشور؛ از فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما در نوار شمالی و نیمه غربی کشور از اوایل هفته آینده خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه، با اشاره به آخرین تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی افزود: روز جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در استان‌های غربی، البرز، تهران، غرب سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی و دامنه‌های زاگرس مرکزی، در غرب اصفهان مرکزی و چهارمحال و بختیاری رگبار گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در استان‌های قم، اصفهان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق، همراه با گرد و خاک در مناطق استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شنبه، بارش‌ها در مناطق فوق به جز شمال غرب و دامنه‌های البرز مرکزی، در استان‌های قزوین، مرکزی و قم به صورت پراکنده تداوم دارد، اظهار کرد: در مناطقی از شمال شرق، در شمال استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار، رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، روز یکشنبه بارش پراکنده در شمال شرق کشور روی می‌دهد و از این‌رو تا اواخر هفته در نیمه غربی کشور شاهد جوی آرام خواهیم بود که در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی در جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال فارس و نیز در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود و از اوایل هفته افزایش نسبی دما در نوار شمالی و نیمه غربی کشور رخ می‌دهد.

وی در مورد وضعیت آب و هوای پایتخت طی دو روز آینده نیز گفت: هوای تهران امروز نیمه‌ابری گاهی همراه با رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال گردوخاک با بیشینه دمای ۲۹ و کمینه دمای ۱۷ و هوای فردا کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش باد با حداکثر دمای ۲۹ و حداقل دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین