کد خبر: ۵۹۲۶۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
اختلافات درون خانواده جهان اسلام را کنار بگذارید

پیام روحانی به سران "اجلاس مکه" و اعتراض به پادشاه عربستان

رییس جمهوری اسلامی ایران به سران کشورهای اسلامی در اجلاس مکه پیام داد و نوشت: از اینکه به دلیل عدم رعایت آداب معمول در دعوت از سران کشورها توفیق حضور در آن جمع شریف را ندارم متاسفم، اما صمیمانه برای شما که در شهر مکه مکرمه، در کنار قبله مسلمانان جهان، و در سرزمین وحی، گرد آمده‌اید آرزوی موفقیت در رسیدگی به مسائل جهان اسلام و به ویژه موضوع فلسطین و قدس شریف، این زخم دیرین در قلب همه مسلمانان، را دارم.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس جمهوری اسلامی ایران به سران کشورهای اسلامی در اجلاس مکه پیام داد.

 متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

عالیجنابان،
 
در آخرین روزهای ماه غفران و نزول رحمت الهی، بهترین خیرات و برکات را برای تمامی مسلمانان و برای شما سران محترم کشورهای اسلامی از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم.

از اینکه به دلیل عدم رعایت آداب معمول در دعوت از سران کشورها توفیق حضور در آن جمع شریف را ندارم متاسفم، اما صمیمانه برای شما که در شهر مکه مکرمه، در کنار قبله مسلمانان جهان، و در سرزمین وحی، گرد آمده‌اید آرزوی موفقیت در رسیدگی به مسائل جهان اسلام و به ویژه موضوع فلسطین و قدس شریف، این زخم دیرین در قلب همه مسلمانان، را دارم.

عالیجنابان،

در شرایطی که جهان اسلام، نیازمند حداکثر انسجام، همگرایی و همکاری در برابر دشمن مشترک می باشد، متاسفانه شاهد برخی اقدامات تفرقه افکن در جهت انحراف افکار عمومی جهان اسلام از قضیه فلسطین به عنوان مساله اصلی جهان اسلام هستیم؛ موضوعی که بیش از هر زمان نیاز به توجه و حمایت یکپارچه دنیای اسلام و رهبران آن دارد. در این اجلاس، و در تمامی نشستها و اجتماعات، رهبران جهان اسلام باید بر مدار وحدت اسلامی حرکت کنند و اجازه ندهند برخی با طرح مسائل فرعی، اذهان دولتها و ملتهای مسلمان را از اهتمام به سرنوشت ملت مظلوم فلسطین و تهدیدات رژیم صهیونیستی منحرف نمایند.

اقدام دولت آمریکا در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا به آن مکان، و به رسمیت شناختن الحاق بلندی های جولان سوریه به سرزمین های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی، از جمله دشمنی های آشکار علیه نه فقط فلسطین بلکه مجموعه جهان اسلام به شمار می رود که در تضاد آشکار با مبانی حقوق بین الملل، و تمامی قطعنامه ها و تصمیمات سازمان همکاری های اسلامی، قرار دارد و آغازگر یک روند خطرناک علیه امت اسلامی می باشد. جای تاسف است که این اقدامات با واکنش مناسب از سوی دولت های اسلامی مواجه نشد که اگر شده بود، آمریکا نمی توانست به راحتی طرح نابودی فلسطین را با عنوان ظاهرفریب «معامله قرن» مطرح کرده یا به جریان اندازد.

توطئه شوم معامله قرن، به دنبال نابودی آرمان فلسطین، و توسعه ی اشغالگری و تجاوز به همه کشورهای اسلامی است. این طرح دارای ابعاد خطرناک منطقه ای است و صاحبان آن تلاش می کنند با از بین بردن حق مسلم مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت و تشکیل یک دولت مستقل پایدار در سرزمین تاریخی خویش به پایتختی قدس شریف، آرمان فلسطین را برای همیشه نابود و زمینه را برای استیلای صهیونیست ها بر جهان اسلام و عرب فراهم نمایند. عجیب آن که طراحان این توطئه، حتی هزینه اجرای آن را نیز قصد دارند از جیب جهان اسلام و کشورهای منطقه تامین کنند.

عالیجنابان

معتقدم مسئولیت اسلامی، اخلاقی و حتی ملی کشورهای اسلامی ایجاب می نماید که درچنین شرایطی اختلافات درون خانواده جهان اسلام را کنار گذاشته و در صفی متحد و بنیانی مرصوص، در مقابل این توطئه شوم علیه ملت و کشور فلسطین و دنیای اسلام بایستیم. هر صدا و حرکتی که جهان اسلام را از این اولویت اصلی و فوری منحرف نماید در مسیر خدمت به رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان جهان اسلام و فلسطین عزیز، قرار گرفته است.

همزمان با روز قدس شریف، رهبران اسلامی را به چاره اندیشی فوری در قبال این تهدید بزرگ برای جهان اسلام دعوت می کنم و از همه دولتهای عضو سازمان همکاری های اسلامی که دفاع همه جانبه از مسجد الاقصی و قدس شریف فلسفه وجودی تاسیس آن است، می خواهم از فرصت این اجلاس برای مقابله با توطئه خطرناک معامله قرن و دفاع از فلسطین بهره برداری نمایند؛ و در جوار مکه مکرمه و قبله مسلمانان، اجازه ندهند اشغال قبله اول مسلمین توسط رژیم صهیونیستی به حاشیه رود و یا خدای نکرده حاکمیت آنها بر قدس شریف تثبیت‌گردد. تلاش کنیم که «القبله الاولی هی الاولویه الاولی» باقی بماند. به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کامل کشورم را برای همراهی و همکاری با مجموعه خانواده جهان اسلام در مسیر این هدف مقدس اعلام می دارم.

سلام و درودهای گرم مرا پذیرا باشید.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
5
10
آفرین پیام خوب و بجا بود
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
5
7
کجای این پیام برای ملت ایران دردی را دوا میکند،؟!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین