کد خبر: ۵۹۲۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

نماینده مجلس: نامه 80 نماینده مجلس درباره زنگنه هشدار به نهادهای نظارتی بود

عضو هیأت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه نامه ۸۰ نماینده به سران سه قوه درباره سوءعملکرد «زنگنه» هشدار به نهادهای نظارتی بود گفت: کوتاهی‌های آقای زنگنه موجب خسارت‌های زیادی به کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز :
اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: آقای زنگنه و کسانی که به دنبال تبرئه وی هستند و می‌خواهند با مباحث حاشیه‌ای از جمله ارتباط استیضاح‌کنندگان آقای زنگنه با خارج مجلس، می‌خواهند ایشان را تبرئه کنند ولی بهتر است به نامه‌ سوءعملکرد زنگنه با امضای 80 نفر از نمایندگان مجلس که به سران قوا نوشته شده مراجعه کنند.

وی افزود: در این نامه خطر اقدامات آقای زنگنه را در ماه‌های قبل به سران سه قوه اعلام کردند؛ در آن زمان بحث استیضاح مطرح نبود.

عضو هیأت رئیسه مجلس مطرح کرد: بیش از یک سال است نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت مستمر اقدامات آقای زنگنه را رصد می‌کنند و اطلاعات و اسناد مختلفی را در این باره جمع‌آوری کرده‌اند.

رنجبرزاده افزود: متاسفانه شرایطی که آقای زنگنه برای کشور فراهم کرده به هیچ وجه به مصلحت اقتصادی نفت ایران نبوده و کوتاهی وی و این وزارتخانه در بسیاری اقدامات و مسائل موجب شده است که خسارت‌های زیادی را متحمل شویم.

وی گفت: رسالت و وظایف نمایندگی مجلس ایجاب کرده است که آقای زنگنه را به سمت استیضاح بریم و این اتفاق به زودی رخ خواهد داد هر چند که می‌دانیم برخی عوامل آقای زنگنه در داخل مجلس و بیرون مجلس تلاش می‌کنند این استیضاح، نهایی نشود.

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود:‌ نمایندگان پاکدامن مجلس که همواره مصلحت نظام و کشور را در امورات کشور لحاظ کرده‌اند استیضاح آقای زنگنه را پیش برده و امیدواریم این رویه به نتیجه برسد.

رنجبرزاده از نمایندگان مجلس خواست درباره استیضاح آقای زنگنه وارد حاشیه نشوند و منافع کشور را پیگیری کنند.

وی افزود: اطرافیان آقای زنگنه به دنبال فضا سازی سیاسی و فرافکنی هستند و اینکه گفته می‌شود استیضاح آقای زنگنه به بیرون مجلس مربوط است و بابک زنجانی آن را هدایت می‌کند به هیچ وجه صحت ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: نمایندگان مجلس به صورت شفاهی و کتبی ‌بارها موافقت خود را درباره استیضاح زنگنه را مطرح کردند و حتی نامه‌ای که به سران قوا نوشته شده مؤید این موضوع بوده و هشدار به مسئولین، سازمان‌ها و نهادهای نظارتی خارج از مجلس است.

رنجبرزاده افزود:‌ نامه‌ای که با 80 امضا به سران سه قوا از مجلس به بیرون مجلس ارسال شد هشدار خانه ملت به نهادهای نظارتی بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌امیدوارم فشارهای آقای زنگنه، اطرافیانش و وزارت نفت درباره استیضاح وی مانع کارمان نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش‌ «فارس من» با عنوان «زنگنه اهتمام لازم را برای عبور ایران از تحریم‌های ظالمانه ندارد» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین