کد خبر: ۵۹۲۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

لندن برای استقبال اعتراضی از ترامپ آماده می‌شود

صدهزار نفر از فعالان در انگلیس در حال آماده شدن برای برگزاری اعتراضات گسترده همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این کشور هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش دیلی میل، بیش از ۲۰ هزار مأمور پلیس قرار است  در جریان سفر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به انگلیس وظیفه حفظ امنیت و نظم را برعهده داشته باشند. این اقدام انتظار می‌رود هزینه‌ای حدود ۱۸ میلیون پوند به همراه داشته باشد.

قرار است مهمترین اعتراضات در مرکز لندن در روز سه‌شنبه برگزار شود که در آن ۲۵۰ هزار نفر حضور خواهند داشت.

دو گروه به نام «در برابر ترامپ بپاخیزید» و «ترامپ را متوقف کنید» برای برگزاری اعتراضات با هم همکاری می‌کنند.

سخنگوی گروه «در برابر ترامپ به پا خیزید» گفت: با برگزاری این اعتراضات جهان خواهد فهمید که مردم او و سیاست‌های مسموم او را رد می‌کنند.

گروه «ترامپ را متوقف کنید» اعلام کرد: ما به دولت انگلیس آشکارا مخالفت خود را نسبت به سفر ترامپ به انگلیس اعلام خواهیم کرد.

ترامپ و همسرش ملانیا قرار است مورد استقبال ملکه الیزابت قرار بگیرند. رژه سلطنتی برای استقبال از ترامپ برگزار خواهد شد و ترامپ در برج لندن و در گرین پارک حضور خواهد داشت. قرار است در این مراسم پرنس چارلز و پسرانش حضور داشته باشند.

البته اگرچه صادق خان شهردار لندن اجازه برگزاری اعتراضات در پایتخت را داده اما معترضان باید مجوز نهایی را از پلیس دریافت کنند.

همچنین در صفحه فیس بوک یک حساب جدید به نام اعتراضات «با هم علیه ترامپ» ایجاد شده است که در آن ۷۶۰۰ نفر اعلام کردند که در اعتراضات میدان ترافلگار در روز سه‌شنبه در لندن شرکت کرده و بیش از ۳۳ هزار نفر نیز اعلام کردند که دوست دارند در این اعتراضات شرکت کنند.

قرار است معترضان یک بالون دیگر ترامپ را به پرواز درآورند.

از سوی دیگر پلیس لندن اعلام کرده است که امنیت برای سفر ترامپ قابل توجه خواهد بود. در جریان این سفر عملیات انتظامی، چند جانبه توسط تیم‌های فرماندهی با تجربه در انگلیس برگزار می‌شود.

شفقنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین