کد خبر: ۵۹۲۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲

شکایت از صداوسیما بخاطر نحوه پوشش پرونده نجفی

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی، هم درباره فیلم‌های منتشرشده در پلیس آگاهی پایتخت هم گفت: «هیچ رسانه‌ای حق ندارد چهره متهم را بدون پوشش منتشر کند، چه برسد به صورت فیلم آن هم در صداوسیما و این‌که اسلحه یک آلت قتاله است و نباید به غیر از قضات و تیم جنایی کسی آن را در اختیار داشته باشد. حتی خبرنگار در تصاویر اعلام می‌کند که ساعت ٧ غروب است در حالی ‌که بعد از اذان مغرب بوده است. اینها همه جرایم جداگانه‌ای دارد که به‌ زودی علیه صداوسیما اعلام جرم می‌شود.»
آفتاب‌‌نیوز :
با قتل میترا استاد در طبقه هفتم برج آرمیتا و اعلام خبر قتل و پیداشدن دست‌نوشته‌هایی فضای مجازی و رسانه‌ها مملو از جزییات جنایت شد.

فیلم‌ها و عکس‌هایی که حاوی صحنه‌ها و اظهارنظر‌های تکان‌دهنده‌ای بود. هر رسانه‌ای به طریقی سوار این موج بود تا این‌که خبر از دستگیری و اعترافات محمدعلی نجفی رسید. همزمان خبرنگار صداوسیما در پلیس آگاهی حضور داشت و با انتشار ویدیو‌هایی اعترافات شهردار سابق در فضای مجازی پخش شد.

ویدیو‌هایی که توسط صداوسیما منتشر شده است، نشان می‌دهد که محمدعلی نجفی با ظاهری معمول در حالی که در دفتر آگاهی تهران روی مبلی در برابر رئیس‌پلیس آگاهی نشسته، مشغول نوشیدن چای است.

در فیلم دیگری خبرنگار صداوسیما اسلحه‌ای را مقابل دوربین گرفته و این‌گونه عنوان می‌کند که این اسلحه ارتکاب جرم است و در حالی که گلوله‌های آن را خالی می‌کند و می‌شمرد، درباره تعداد گلوله‌های شلیک‌شده به مقتول را توضیح می‌دهد.

او در برابر دوربین نشان می‌دهد و می‌گوید که در این کلت کمری ١٣ فشنگ باید وجود داشته باشد، اما با شلیک ٥ گلوله تنها ٨ تیر در اسلحه به جا مانده است. با انتشار این فیلم‌ها هجمه‌هایی به این ویدیو‌ها شده است که گفته می‌شود چرا آلت قتاله باید در دست خبرنگار صداوسیما باشد یا با آن اسلحه چرا جلوی دوربین آمده است؟

این نقد‌ها در حالی مطرح شده است که داود فتحعلی‌زاده، خبرنگار صداوسیما، در گفت‌وگوی کوتاهی گفت: «این وظیفه یک خبرنگار است که اطلاع‌رسانی کند و مطمئنا روی آلت قتاله کار تحقیقاتی شده و انگشت‌نگاری‌های پلیسی گرفته شده است و بهتر است در این شرایط پاسخگوی سوالات شما نباشم.»

با انتشار این ویدیو‌ها سوالات زیادی به وجود آمد که آیا محمدعلی نجفی نسبت به انتشار فیلم‌هایش در پلیس آگاهی یا عکس‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده است، رضایت دارد؟

صبح دیروز محمدعلی نجفی در دادسرا به این سوالات پاسخ داد گفت: «عکس‌های خود را بدون پوشش و به صورت مجله‌ای در روزنامه‌ها دیدم. من واقعا راضی نیستم چرا که عکس‌های زیادی از من وجود دارد؛ چرا رسانه‌ها به دنبال تصاویری می‌روند که جنجالی است. این‌ها همه برنامه‌ریزی‌شده است؛ عکس‌هایی که هیچ وقت دلم نمی‌خواست منتشر شود، اما خیلی زود به سوژ‌های پربازدید فضای مجازی تبدیل شد.» او درباره فیلم منتشرشده‌اش در پلیس آگاهی هم گفت: «پس از اعترافات و معرفی خود به پلیس خبرنگار صداوسیما خواست که فیلم بگیرد، اما من نمی‌خواستم در آن شرایط فیلم و عکسی گرفته شود، اما با درخواست آن‌ها موافقت کردم.»

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی، هم درباره فیلم‌های منتشرشده در پلیس آگاهی پایتخت هم گفت: «هیچ رسانه‌ای حق ندارد چهره متهم را بدون پوشش منتشر کند، چه برسد به صورت فیلم آن هم در صداوسیما و این‌که اسلحه یک آلت قتاله است و نباید به غیر از قضات و تیم جنایی کسی آن را در اختیار داشته باشد. حتی خبرنگار در تصاویر اعلام می‌کند که ساعت ٧ غروب است در حالی که بعد از اذان مغرب بوده است. این‌ها همه جرایم جداگانه‌ای دارد که به زودی علیه صداوسیما اعلام جرم می‌شود.»

منبع: روزنامه شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین