کد خبر: ۵۹۲۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

ترامپ: بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود

ترامپ روز جمعه هم از بوریس جانسون، وزیرخارجه سابق بریتانیا و از مدافعان سرسخت برگزیت به عنوان بهترین گزینه برای رهبری حزب محافظه کار نام برده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که قرار است روز دوشنبه برای دیداری رسمی وارد لندن شود گفت از نظر او نخست وزیر آتی بریتانیا باید بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود. ترامپ روز جمعه هم از بوریس جانسون، وزیرخارجه سابق بریتانیا و از مدافعان سرسخت برگزیت به عنوان بهترین گزینه برای رهبری حزب محافظه کار نام برده بود.

این سخنان را آقای ترامپ در گفتگو با نشریه تایمز یکشنبه‌ها طرح کرده و گفته اگر او جای نخست‌وزیر جدید بریتانیا بود زیر بار پرداخت مبلغ ۵۰ میلیارد دلار به اتحادیه اروپا نمی رفت چرا که از نظر او این رقم بسیار بزرگی است و نخست وزیر بعدی باید آماده شود که در صورت برآورده نشدن انتظاراتش از مذاکره با رهبران اروپا، این اتحادیه را بدون هرگونه توافقی ترک کند.

آقای ترامپ در حالی این سخنان را به ساندی تایمز گفته که قرار روز دوشنبه (سوم ژوئن) به همراه هیاتی بلندپایه برای دیدار رسمی سه روزه وارد لندن شود و با ملکه الیزابت دوم و رهبران بریتانیا دیدار کند.

او روز جمعه هم در اظهارنظری مناقشه‌برانگیز از بوریس جانسون، وزیرخارجه سابق بریتانیا به عنوان گزینه مورد علاقه او برای رهبری حزب محافظه‌کار سخن به میان آورده بود.

آقای ترامپ روز جمعه در مصاحبه با روزنامه سان، آقای جانسون را فردی "بسیار با استعداد" خوانده که کارش را "به نحو احسن" انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این مصاحبه همچنین از جرمی هانت، یکی دیگر از کاندیداهای حزب محافظه‌کار برای رهبری این حزب تمجید کرده است.

روزنامه سان، اظهارات آقای ترامپ را "ناقض" اصول دیپلماتیک خوانده و گفته است در صورتی که آقای جانسون در انتخابات درون حزبی شکست بخورد، مشکلات دیپلماتیک میان دو کشور به وجود خواهد آمد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین