کد خبر: ۵۹۲۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

هشدار شدید وزیر دفاع چین به آمریکا

وزیر دفاع چین ضمن هشدار با آمریکا گفت هرگونه جنگ بین دو کشور پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
 وزیر دفاع چین از آمریکا به خاطر حمایت از مقوله "تایوان خودمختار" و نیز برگزاری تمرینات دریایی مشترک با تایپه به شدت انتقاد کرد و گفت هرگونه جنگ نظامی بین دو کشور چین و آمریکا پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.

به گزارش رویترز؛وی فنگ Wei Fenghe که در "اجلاس دفاعی سالانه شانگری لا" سنگاپور سخنرانی می کرد، گفت اگر کسی سعی کند تایوان را از چین جدا کند، چین با تمام وجود نبرد خواهد کرد.

وزیر دفاع چین که با یونیفورم نظامی ارتش آزادیبخش خلق چین در این اجلاس شرکت کرده است، ادامه داد :"هیچ تلاشی برای ایجاد شکاف و تجزیه چین به نتیجه نخواهد رسید. هرگونه مداخله در مسئله تایوان محتوم به شکست است."

بنابراین گزارش، در بحبوحه جنگ تجاری بین پکن و واشنگتن، پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز شنبه در سخنانی در همین اجلاس گفت: آمریکا دیگر در مقابل رفتارهای چین در آسیا ساکت نمی نشیند.

وزیر دفاع چین با اشاره صریح به آمریکا با لحنی جنگجویانه گفت :"برخی کشورهای فرامنطقه ای به دریای چین جنوبی می آیند و به نام آزادی کشتیرانی، عرض اندام می کنند. اگر آمریکا بخواهد بر سر مسائل تجاری، با چین وارد جنگ بشود، چین تا آخر مبارزه خواهد کرد. ولی اگر واشنگتن خواستار گفتگوست، درهای ما به روی آنها باز است."

منبع: خبرگزاری صداوسیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین