کد خبر: ۵۹۳۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

روسیه به ائتلاف «آمریکا و اسرائیل» درباره سوریه می پیوندد؟

یک رسانه عربی فاش کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ارائه یک پیشنهاد به روسیه درباره سوریه در نشست سه‌جانبه مسئولانی از واشنگتن، تل آویو و مسکو در قدس آماده می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط به نقل از یک منبع آگاه نوشت که آمریکا و اسرائیل در حال آماده سازی ارائه پیشنهادی به روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن نظام سوریه و رفع تحریم‌ها علیه آن در ازای "مهار نقش ایران در این کشور" هستند.

 

طبق گفته این منبع، قرار است در نشست امنیتی سه‌جانبه در قدس، "نقشه راهی" از سوی تل‌آویو و واشنگتن طراحی شود که در آن آمریکا و متحدانش امتیازهایی به روسیه مانند کمک به بازسازی سوریه و رفع تحریم‌ها علیه دمشق می‌دهند تا در ازای آن، مسکو به انجام "اقدامات ملموس" برای "مهار نقش ایران در سوریه" متعهد باشد.

پیشتر دفتر رسانه‌ای کاخ سفید اعلام کرده بود که قرار است یک نشست امنیتی با حضور جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه و مئیر بن شبات، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با هدف بررسی مسائل امنیتی منطقه در قدس برگزار شود.

در همین راستا، رسانه‌های آمریکایی نیز گزارش دادند که انتظار می‌رود در این نشست مسائلی مانند ایران، سوریه و مسأله فلسطین بررسی شود.

 

ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین