کد خبر: ۵۹۳۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶

ترامپ در لندن؛ رئیس‌جمهور آمریکا با ملکه الیزابت دیدار کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای دیداری رسمی سه روزه وارد بریتانیا شده،‌ پس از ملاقات با ملکه بریتانیا همراه همسرش ملانیا از کلیسای وست‌مینستر در مرکز لندن بازدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای دیداری رسمی سه روزه وارد بریتانیا شده،‌ پس از ملاقات با ملکه بریتانیا همراه همسرش ملانیا از کلیسای وست‌مینستر در مرکز لندن بازدید کرد.

خبرنگاران بی‌بی‌سی از خیابان‌های اطراف وست‌مینستر گزارش می‌دهند که تدابیر امنیتی شدید و کم سابقه‌ای در محدوده کلیسای وست‌مینستر و مسیر عبور خودرو حامل آقای ترامپ برقرار است.

او پیش از آن در کاخ باکینگهام مهمان الیزابت دوم،‌ ملکه بریتانیا بود.

یک نسخه از اولین چاپ کتاب "جنگ جهانی دوم"، نوشته وینستون چرچیل، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا که پنجاه سال قدمت داشت و یک قلم،‌ از هدایای ملکه الیزابت به دونالد ترامپ بوده است.

 

ترامپ در لندن؛ رئیس‌جمهور آمریکا با ملکه الیزابت دیدار کرد

آقای ترامپ و همسرش ملانیا،‌ مورد استقبال پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا و کامیلا، همسرش قرار گرفته بودند.

مراسم استقبال رسمی و پس از آن ناهار خصوصی از برنامه تدارک دیده شده برای رئیس جمهور آمریکا در کاخ باکینگهام است.

ایر فورس وان، هواپیمای ویژه رئیس جمهور آمریکا در ساعت ۹ صبح به وقت محلی در فرودگاه استنستد در شمال لندن به زمین نشست.

دونالد ترامپ دوازدهمین رئیس جمهوری آمریکا است که سفر رسمی به بریتانیا داشته است.

قرار است بعد از بازدید از کلیسای وست‌مینستر در مرکز لندن، عصرانه مهمان پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا و همسرش باشند.

امشب ضیافتی رسمی در کاخ باکینگهام برگزار خواهد شد.

دوشس ساسکس،‌ مگان در مراسم شرکت نخواهد کرد. فرزند او آرچی، کمتر از یک ماه پیش به دنیا آمده است.

آقای ترامپ، پیش از سفرش به لندن در یک مصاحبه با روزنامه سان این مساله را که مگان را "زشت" خطاب کرده تکذیب کرد. این در حالی است که فایل صدای او وجود دارد.

مگان مرکل در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،‌ از مخالفان دونالد ترامپ بوده است.

 

ترامپ در لندن؛ رئیس‌جمهور آمریکا با ملکه الیزابت دیدار کرد

به افتخار ورود ترامپ ۴١ بار توپ شلیک شد. در این مراسم ۴۱ مرتبه دیگر هم توپ به مناسبت سالگرد تاجگذاری الیزابت دوم، ملکه بریتانیا شلیک شد.

پس از ناهار خصوصی،‌ ملکه بریتانیا بخش های مختلف کاخ باکینگهام و اشیا و تصاویر تاریخی آن را آقای ترامپ و همراهانش نشان داد.

قرار است از فردا در اعتراض به سفر آقای ترامپ به بریتانیا، گردهمایی‌هایی در شهرهای لندن، منچستر، بلفاست و برمینگام شکل بگیرد.

تعدادی از معترضان به سفر ترامپ هم در مقابل کاخ باکینگهام جمع شده اند. در مقابل گروهی هم با در دست گرفتن پلاکاردهایی در بیرون کاخ باکینگهام از رئیس جمهور آمریکا استقبال کردند.

چند دقیقه قبل از فرود هواپیمای اختصاصی رئیس جمهوری آمریکا در لندن، دونالد ترامپ، در توییتی به شدت به صادق خان، شهردار لندن حمله کرد و او را "شهرداری افتضاح" و یک "بازنده" خواند و گفت که باید به [مبارزه با] جرم و جنایت در لندن تمرکز کند."

او در آستانه سفرش به بریتانیا به روزنامه سان گفته بود که او از رهبری بوریس جانسون در حزب محافظه‌کار برای اینکه نخست‌وزیر بعدی بریتانیا شود حمایت می‌کند.

او آقای جانسون را فردی "بسیار با استعداد" خوانده که کارش را "به نحو احسن" انجام خواهد داد.

آقای ترامپ پیشتر گفته بود که بریتانیا باید بدون هیچ توافقی از اتحادیه اروپا خارج شود.

او همچنین به روزنامه تایمز گفته که نایجل فاراژ، رهبر حزب نوپای برگزیت باید در مذاکرات دولت بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا نقش داشته باشد.

حزب برگزیت اخیرا بیشترین کرسی‌های بریتانیا در پارلمان اتحادیه اروپا را به دست آورد.

صبح روز سه شنبه آقای ترامپ در یک صبحانه کاری با حضور مدیران شرکت‌های بزرگ بریتانیایی و آمریکایی در کاخ سنت جیمز با ترزا می دیدار خواهد کرد.

این دو سپس گفت‌وگوهای خود را در دفتر نخست وزیر ادامه خواهند داد و در پی آن در نشستی خبری حضور می‌یابند.

قرار است خانم می درباره موضوعات مختلف از جمله تغییرات آب و هوایی با آقای ترامپ صحبت کند.

این آخرین دیدار رسمی ترزا می در مقام نخست وزیر با یکی از رهبران جهان خواهد بود. قرار است او روز هفتم ژوئن و پس از پایان سفر آقای ترامپ از نخست وزیری بریتانیا کنار رود.

روز سه‌شنبه "تظاهرات سراسری" در اعتراض به سفر آقای ترامپ از ساعت ۱۱ صبح در میدان ترافالگار در نزدیکی دفتر نخست وزیر بریتانیا آغاز می‌شود.

سال گذشته در جریان دیدار غیر رسمی آقای ترامپ به بریتانیا پلیس لندن برای برقراری نظم و حفظ امنیت آقای ترامپ و همراهانش حدود ۱۸ میلیون پوند هزینه کرد.

آقای ترامپ روز چهارشنبه به شهر پورتسموث در جنوب بریتانیا خواهد رفت و در هفتاد و پنجمین سالگرد اعزام نیروهایی بریتانیایی به جبهه نرماندی در شمال فرانسه برای مقابله با نیروهای آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم شرکت خواهد کرد.

او سپس برای ملاقات با لیو واردکار، نخست وزیر ایرلند به شهر شانون، در جنوب غربی این کشور خواهد رفت. آقای ترامپ در ایرلند سری هم به زمین‌های گلف خود خواهد زد.

منبع: بی بی سی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین