کد خبر: ۵۹۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۹

دیدار هاشمی و مفتی اعظم سوریه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر یكشنبه در دیدار شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه با اشاره به نقش سوریه در جهان اسلام گفت: همه فشارهایی كه علیه سوریه اعمال می‌شود، به خاطر جایگاه این كشور در خط مقدم دفاع از اسلام است.

به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسجانی با اشاره به توطئه‌ خطرناك تقسیم مسلمانان به شیعه و سنی یا عرب و عجم گفت: اینگونه توطئه‌ها بسیار سطحی و غیرمنطقی است، ‌چون حزب‌الله لبنان با شكست اسرائیل افتخار اعراب و بعثی‌های عراق با حمله به كویت و ایران باعث زحمت عجم و عرب شده‌اند. 

وی وحدت را مهمترین مولفه جهان اسلام در برخورد بامسایل جاری دانست و گفت: اتحاد مسلمانان زاویه عمل دشمنان را بسیار محدود خواهد كرد. 

شیخ‌ بدرالدین حسون هم با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در جهان اسلام گفت:‌ انقلاب اسلامی متعلق به ایران نیست، بلكه دگرگونی مثبت مربوط به كل جهان اسلام است و همین باعث حقد و كینه دشمنان اسلام علیه ایران می‌باشد. 

مفتی اعظم سوریه افزود: برخی از كشورهای منطقه پیشرفت‌های ایران را به ضرر خود می‌دانند در حالی كه رشد و توسعه ایران مربوط به كل جهان اسلام است. 

وی جمهوری اسلامی ایران را عمق استراتژی جهان اسلام، به خصوص سوریه دانست و گفت: انشاءالله همه كشورهای اسلامی روابط ایران و سوریه را الگوی روابط خویش قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین