کد خبر: ۵۹۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۷
از سوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات

رضا خاتمی مجرم شناخته شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیأت منصفه مطبوعات پس از برگزاری دادگاه در روز یکشنبه، دکتر «سید محمدرضا خاتمی» مدیرمسوول روزنامه توقیف‌‏شده «مشاركت» را مجرم شناخت و وی را مستحق برخورداری از تخفیف در مجازات نیز ندانست. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، هیأت منصفه مطبوعات پس از استماع دفاعیات محمدرضا خاتمی و وكیل مدافع وی و شكایت شاكیان پرونده، وارد شور شد و مدیرمسوول روزنامه توقیف‌‏شده مشاركت را در اتهامات نشر اكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افترا به مقامات و نهادها، شكایت جمعی از شركت‌‏كنندگان در جلسه زیارت آل یاسین و شكایت علی‌‏اكبرخان میرزایی، مجرم شناخت و وی را مستحق برخورداری از تخفیف در مجازات ندانست. 

هیأت منصفه مطبوعات همچنین محمدرضا خاتمی را در اتهام تبلیغ علیه نظام، توهین به اشخاصی كه حرمت شرعی دارند، شكایت دوستعلی ماسوله، شكایت رزمندگان، طلاب و بسیجیان، شكایت ستاد مشترك سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شكایت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و شكایت هیأت نظارت بر انتخابات، مجرم ندانست. 

لازم به ذكر است كه برخی از اعضای هیات منصفه مانند حبیب الله عسگراولادی و فاطمه كروبی در جلسه دادگاه حضور نداشتند كه با توجه به رویکرد مثبت این دو تن در پرونده‌های اخیر مطبوعاتی از جمله روزنامه «شرق»، غیبت آنان در جریان محاکمه رضا خاتمی سؤال‌برانگیز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین