کد خبر: ۵۹۳۴۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

تاکید جان کری بر نداشتن ارتباط با ایرانی‌ها پس از برجام

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا گفت که پس از پایان دوره کاری‌اش در این سمت هیچ تلاشی برای تأثیر بر سیاست خارجی ایران نکرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما روز پنج‌شنبه (امروز) در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی به انتقادات مایک پمپئو وزیر امورخارجه فعلی آمریکا از او پاسخ داد. پمپئو گفته است که کری پس از پایان فعالیتش در وزارت امورخارجه آمریکا کماکان با محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش ارتباط دارد و این ارتباط را نامناسب خواند.

کری گفت که پس از پایان فعالیتش به عنوان وزیر امورخارجه به دنبال تأثیر بر سیاست خارجی ایران نبوده است.

وی تصریح کرد: من درباره هیچ موضوعی با ایرانی‌ها صحبت نکرده‌ام. من تنها یک بار با یک ایرانی درباره تصمیمی که به خروج آمریکا (از برجام) منجر شد، صحبت داشتم.

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا ادامه داد: من وزیر امورخارجه ایران را برای چند دقیقه در کنفرانس امنیتی مونیخ دیدم اما حتی یک کلمه درباره آنچه می‌خواهند یا نمی‌خواهند انجام دهند، صحبت نکردم. این (موضوع) ارتباطی به من ندارد.

کری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا یک کانال پشت پرده میان آنها وجود دارد، تاکید کرد: خیر، هیچ کانال پشت پرده‌ای درباره این مسئله، از زمان تصمیم خروج (از برجام) وجود نداشته است. پیش از آن نیز کانال پشت پرده‌ای وجود نداشت.

وی افزود: این یک رویه معمول است که وزیران امورخارجه پیشین آمریکا، سناتورها و بسیاری از دیگران به تعاملات خود با مردم ادامه دهند تا همچنان مطلع باقی بمانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین