کد خبر: ۵۹۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۶ - ۲۳:۰۵
در گفتگو با آفتاب تشریح شد:

دفاع محکم اکرمی از طرح مبارزه با بدحجابی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ «سیدرضا اکرمی» عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به وظیفه پلیس برای برخورد با کسانی که «امنیت،‌ آسایش و آرایش جامعه را به مخاطره می‌اندازند»، اظهار داشت: زن و دختر مسلمان باید حجاب و پوشش خود را رعایت کند و اگر این کار را نکند، وظیفه پلیس است که با او برخورد کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در رابطه با طرح جدید پلیس تهران برای برخورد با بدحجابی از ابتدای اردیبهشت، گفت: شرایط جامعه به گونه‌ای شده که اگر همین لچک نصف و نیمه برخی زنان هم نباشد،‌ معلوم نیست کی مرد است و کی زن؟ 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: این وظیفه پلیس است تا با آنهایی که قانون، شرع، اخلاق و عرف جامعه را رعایت نمی‌کنند، برخورد کند زیرا نمی‌شود اجازه داد تا هر کس هر جوری که سلیقه‌اش می‌کشد، عمل کند تا در جامعه تولید ناهنجاری شود. 

اکرمی افزود: اگر زن یا دختری اسلام و جمهوری اسلامی را پذیرفته باشد، ‌باید ضروریات آن که یکی از آنها حجاب است را هم بپذیرد زیرا دختری که حجاب را رعایت می‌کند این پیام را می‌رساند که صاحب دارد، خواهان مصونیت است و می‌خواهد کسی مزاحم او نشود. 

وی با بیان اینکه «وظیفه پلیس تنها مراقبت از ماشین و جان و مال مردم نیست»، اظهار داشت:‌ پلیس باید با کسانی که امنیت ناموسی جامعه را به خطر می‌اندازند، نیز مقابله کند. 

اکرمی گفت:‌ مرحوم کافی می‌فرمود «هیچ کوری به دنبال زن مردم نیست» بنابراین هم زنان و هم مردان مسلمان ما باید از پوشیدن لباس‌های چشم‌دار و زبان‌دار خودداری کنند. اکنون به گونه‌ای است که از پشت که نگاه می‌کنی طرف «شهلا خانم»‌ است و از جلو «چنگیزخان»! 

به گفته این عضو جامعه روحانیت مبارز، «همانگونه که بوق بیجا و ویراژ دادن ناهنجاری است و باید با عاملان آنها برخورد کرد، بدحجابی هم ناهنجاری است که باید با آن برخورد شود زیرا بد‌حجابی حواس را پرت می‌کند و باعث تصادف و راه بندان می‌شود». 

وی در پایان تأکید کرد: امروزه رئیس جمهور آمریکا و دولت ژاپن هم به فکر جداسازی مردان و زنان در مدارس و دانشگاه‌ها و اماکن عمومی هستند اما در کشور ما دختری که به دانشگاه می‌رود، آنقدر در کیفش وسائل آرایش به همراه دارد که معلوم نیست برای درس خواندن به دانشگاه رفته یا برای پرت کردن حواس پسران؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین