کد خبر: ۵۹۳۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰

معرفی کتاب "اسلام، دموکراسی و سکولاریسم"

تونس تنها کشوری که در گردباد “بهار عربی” توانسته به تدریج به سوی دموکراسی حرکت کند و از جنگ داخلی و هرج و مرج دور بماند. بخش مهمی از این دستاورد به سبب بلوغ و شعور سیاسی رهبران و سیاستمداران و جامعه مدنی آن کشور است. در این میان حزب اسلام گرای النهضه به رهبری “راشد غنوشی” نیز سهم عمده‌ای در این روند داشته است. 
آفتاب‌‌نیوز :

راشد غنوشی رهبر حزب النهضه فراز و فرود فکری و عقیدتی بسیاری را پشت سر گذاشته و اکنون در کهنسالی از پختگی بیشتری برخوردار شده است. منحصر بفرد بودن تحولات تونس در مقایسه با سایر کشورهای مطنقه به خصوص شمال آفریقا و خاورمیانه و رفتار متمایز اسلام‌گرایان در آن کشور با همتایان‌شان در کشورهای دیگر انگیزه اصلی نویسنده برای نگارش کتاب “اسلام، سکولاریسم و دموکراسی” (مجموعه گفتارها و نوشتارهای راشد غنوشی رهبر حزب النهضه تونس” بوده است.

این کتاب با تالیف نوژن اعتضادالسلطنه روزنامه‌نگار و دانش‌آموخته علوم سیاسی توسط انتشارات چاپخش منتشر شده و مجموعه مصاحبه‌های غنوشی (به خصوص پس از بهار عربی) را در بر می‌گیرد و سعی شده در آن، علاوه بر سیر تحول فکری راشد غنوشی از دوران جوانی تا میانسالی و کهنسالی به رویکرد فعلی و پیشین او درباره سه مولفه اسلام، دموکراسی و سکولاریسم و موضوعات مرتبطی چون نسبت مذهب و سیاست، نقش زنان در اجتماع و سیاست، نحوه تعامل با رقبای سیاسی تا حد ممکن با نگاهی بیطرفانه پرداخته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین