کد خبر: ۵۹۳۵۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

فرمانده سنتکام مدعی شد: ایران در حال تغییر آرایش نیروهای نظامی است

ژنرال مک‌کنزی روز پنجشنبه ۱۶ خرداد (ششم ژوئن) به خبرنگاران گفت که او اعزام نیروی بیشتر به منطقه برای تقویت نیروی دفاعی آمریکا را منتفی نمی‌داند.
فرمانده سنتکام مدعی شد: ایران در حال تغییر آرایش نیروهای نظامی است
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده کل مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در خاورمیانه (سنتکوم) مدعی شده است، به نظر می‌آید ایران تصمیم گرفته است، در واکنش به افزایش نیروهای نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس، عقب‌نشینی کرده و خود را به گونه دیگری آرایش دهد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ ژنرال کِنِت مک‌کنزی افزود، هنوز زود است بتوان به این نتیجه رسید که ایران طرح‌های خود برای حمله به منافع آمریکا را کنار گذارده باشد، آن گونه که ماه گذشته بر قوای خود افزوده بود.

 به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال مک‌کنزی روز پنجشنبه ۱۶ خرداد (ششم ژوئن) به خبرنگاران گفت که او اعزام نیروی بیشتر به منطقه برای تقویت نیروی دفاعی آمریکا را منتفی نمی‌داند.

به نوشته دویچه وله، مک‌کنزی در ادامه ادعاهای خود افزود: هنگامی که او در پنجم ماه مه تقاضای اعزام ناو هواپیمابر و چهار بمب‌افکن استراتژیک به منطقه خلیج فارس را کرده بود، ایران و نمایندگانش تهدیدی "جدی و عاجل" برای نیروهای آمریکا محسوب می‌شدند.

ماه گذشته آمریکا ناوگروه رزمی آبراهام لینکلن،‌ چهار بمب‌افکن بی‌۵۲ و پایگاه دفاع موشکی پاتریوت را راهی خاورمیانه کرد.

فرمانده سنتکام مدعی شد: ایران در حال تغییر آرایش نیروهای نظامی است

به نوشته بی بی سی، ژنرال مک کنزی در مصاحبه ای با شبکه ان بی سی آمریکا هم گفت که تهدیدات ایران "متحول شده است" و جمهوری اسلامی همواره به دنبال کشف نقاط ضعف احتمالی نیروهای آمریکایی در منطقه است. او همچنین از اقدامات دولت عراق برای تامین امنیت مراکز و پایگاه های آمریکایی در آن کشور تقدیر کرد و آن را "دلگرم‌کننده" خواند.

این در حالیست که ایران ادعاهای اخیر آمریکا مبنی بر "تحرکات تهدیدآمیز" در منطقه را رد کرده و آن را جعلی دانسته است. مقامات ایرانی همچنین تقویت نیروهای آمریکایی در خلیج فارس را یک جنگ روانی می دانند و تاکید دارند که در پی درگیری با آمریکا نیستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
3
2
اینا واقعا ...تشریف دارن..توقع دارن هر غلطی کنن کسی هم باهاشون کاری نکنه و تازه استقبالم ازشون بشه!!!...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
0
0
مدیر مسئول آفتاب ، چرا بر خلاف سیاست رسمی کشور از اصطلاح تروریست برای فرمانده کل مرکز فرماندهی نیروهای تروریست آمریکا در خاورمیانه (سنتکوم) استفاده نمی کنید . لطفا غیرت و حمیت ملی داشته باشید ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین