کد خبر: ۵۹۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۸

بروجردی: غرب مرحله جدید ایران را درک کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پس از پایان مراسم جشن هسته‌ای در سایت اتمی نطنز، در خصوص تأثیرات «خبر خوش هسته‌ای» بر روند پرونده ایران گفت ورود جمهوری اسلامی به گروه کشورهای تولیدکننده صنعتی سوخت هسته‌ای، یک مرحله جدید از فناوری ایران است و ما امیدواریم غرب و شورای امنیت این مرحله جدید را درک و براساس این واقعیت جدید با ایران تعامل کنند. 

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی، آفتاب افزود: حفظ روابط بین‌المللی امری واجب است اما جمهوری اسلامی براساس قوانین NPT،‌ این حق را دارد که در چارچوب اهداف صلح‌آمیز و قوانین آژانس، ‌فناوری و سوخت هسته‌ای تولید کند. 

بالاخره چند سانتریفیوژ به کار افتاد؟ [اینجا]
«خبر خوش» اعلام شد [اینجا]

بروجردی با تأکید بر صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران گفت: ساخت نیروگاه داخلی، تولید صنعتی سوخت هسته‌ای و مناقصات نیروگاه‌های جدید،‌ واقعیات ایران امروز هستند که آمریکا و اروپا باید آن را به رسمیت بشناسند. جمهوری اسلامی اکنون به مرحله غنی‌سازی صنعتی اورانیوم رسیده و این موضوع واقعیتی است که باید در مذاکرات آینده لاریجانی و سولانا لحاظ شود و باید براساس همین واقعیت‌ها مذاکرات انجام شود. 

بروجردی در پاسخ به این سؤال که «آیا خبر نصب سه هزار سانتریفیوژ صحت دارد» گفت: اکنون دیگر 3000 سانتریفیوژ اهمیتی ندارد و مرحله کنونی حائز اهمیت فراوان است. ادبیات هسته‌ای تعاریف خاص خود را دارد و ما اکنون موفقیت بالاتری را کسب کرده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین