کد خبر: ۵۹۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۲

آیا تعلیق غنی‌سازی اقدامی نادرست بود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کل روند طی شده در پرونده هسته‌ای ایران را محصول سیاست‌های تمامی نظام دانست و برخی گروه‌ها را از ایراد اتهام به بزرگان نظام به شدت بر حذر داشت. 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به اینکه اگر کسی گمان کند ما به پایان راه هسته‌ای رسیده‌ایم اشتباه کرده است گفت: «ما اکنون در ابتدای راه هستیم و تازه وارد فاز صنعتی شده‌ایم. این در آینده برای دشمنان ما گران تمام می‌شود و فشارها را افزایش می‌دهند». 

وی افزود: «باید دقت کنیم که سیاست خارجی ما یک روند است و نه یک سیاست مقطعی. هر آنچه ما از ابتدا تا امروز در پرونده هسته‌ای انجام داده‌ایم از تعلیق غنی‌سازی تا راه‌اندازی آن ناشی از سیاست‌ خارجی فعال نظام بوده و نمی‌توان و نباید هیچ کدام از مسئولان را متهم کرد. سیاست خارجی ما برآیندی است از نظرات رهبری و پیگیری‌های شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه و ... و اگر اختلافی هست در روش‌ها است نه اهداف». 

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: «تصمیمات هسته‌ای در سطوح کلان اتخاذ می‌شود. هر ناکامی برای همه است و هر توفیق نیز نصیب همه ما خواهد شد. اگر جمهوری اسلامی زمانی به بحث تعلیق تن نمی‌داد امروز نمی‌توانستیم برای مردم خودمان این روند تأکید قاطع بر حقوق‌مان را توضیح دهیم». 

فلاحت‌پیشه ادامه داد:‌ «تعلیق غنی‌سازی سیاست کل نظام برای نشان دادن حسن نیت جمهوری اسلامی بود اما غرب سوء نیت به خرج داد». 

وی در پایان گفت: «فراموش نکنید تعلیق UCF اصفهان در زمان آقای خاتمی شکست و همه مسئولان با هدایت‌های رهبری سیاست‌های نظام را در پرونده هسته‌ای دنبال می‌کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین