کد خبر: ۵۹۳۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷

گزارش شبکه خبری ای.بی.سی نیوز از ایران

"مارتا راداتز" خبرنگار شبکه خبری "ای.بی.سی نیوز" درگزارشی اختصاصی از ایران اعلام کرد:به گفته مقامات در تهران، این کشور با تروریسم اقتصادی و نه جنگ اقتصادی آمریکا مواجه است.
آفتاب‌‌نیوز :

این شبکه خبری روزسه شنبه با پخش بخش‌هایی از گزارش خود از داخل شهر تهران و بخش‌های مختلف آن از جمله باغ وزارت خارجه و همچنین مصاحبه اختصاصی با محمد جواد ظریف که در روزهای اخیر به عمل آمده است، آن را روی تارنمای خبری خود قرار داد.

راداتز در این گزارش اختصاصی گفت: در مصاحبه با وزیر خارجه ایران که در محل وزارت خارجه در تهران به عمل آمد، وی اقدام آمریکا علیه ایران را تروریسم اقتصادی خواند.

خبرنگار این شبکه خبری از وزیر خارجه ایران پرسید که نخستین پرسش را با موضوع تحریم‌ها آغاز می‌کنم که ترامپ از آن به عنوان کارزار فشار حداکثری نامبرده، این تحریم‌ها چه تأثیر داشته است؟.

وزیرخارجه ایران در پاسخ به این پرسش گفت: این جنگ اقتصادی نیست بلکه "تروریسم اقتصادی" است، چرا که (اقدام آمریکا) مردم عادی را هدف قرار داده است، درست است که آمریکا می‌گوید (واردات) مواد دارویی و غذایی مستثنی است، اما روند نقل و انتقال مالی مرتبط به آن مستثنی نشده است و فردی که قصد خرید و وارد کردن مواد غذایی و دارویی را دارد باید راه‌های بسیاری را طی کند.

در بخش دیگری از این گزارش، خبرنگار این شبکه خبری آمریکایی به میان مردم عادی رفت و از آنها در باره تأثیر تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران پرسش کرد.

یک دانشجو و کنشگر پاره وقت در این باره به خبرنگار ای. بی. سی نیوز گفت: من نگران هستم.

در همین حال "گیتی هیدانیان" به عنوان معلم زبان انگلیسی با ۱۸ سال سابقه کار به این شبکه خبری گفت: طی این یکسال مدیریت مخارج از طریق درآمد بسیار دشوار شده است برای همین شروع به یافتن شغلی در خارج از ایران کردم و در یک شهر کوچک در کشور عمان شغلی یافتم و این نوعی اجبار است.

درحالی شبکه خبری ان. بی. سی نیوز به تأثیر تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران پرداخت که خبرگزاری آسوشتیدپرس در گزارشی نوشت: بحران بوجود آمده بین تهران و واشنگتن ریشه در اقدام سال گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خارج کردن این کشور از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران دارد و واشنگتن تحریم‌ها را بار دیگر بر ایران تحمیل کرد که اقتصاد ایران را تحت فشار قرار داده است.

محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران یکشنبه گذشته (۱۲ خردادماه) در گفت و گو با بخش «این هفته» شبکه خبری "ای. بی. سی نیوز" آمریکا گفت: صحبت کردن با تداوم فشار بر ایران ممکن است در بنگاه‌های معاملاتی جواب دهد، اما برای توافق با ایران کار نمی‌کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تنها چیزی که کار می‌کند، احترام به ایران است. ظریف افزود: ایران مرعوب "فشار هنر معامله" رئیس جمهوری ترامپ با استفاده از تحریم‌های اقتصادی برای وادار کردن ایران به مذاکره به منظور یک توافق جدید هسته‌ای نخواهد شد.

وی بار دیگر تحریم‌های آمریکا را "تروریسم اقتصادی" نامید و افزود: این تحریم‌ها مردم عادی ایران را هدف گرفته است چرا که با وجود معافیت تأمین غذا و دارو، نقل و انتقال مالی مربوط به آنها معاف نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین