کد خبر: ۵۹۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۲

واکنش منفی سازمان ملل به خبر خوش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد پس از اعلام خبر ورود ایران به مرحله تولید صنعتی سوخت هسته‌ای از تهران خواست با پیروی از قطعنامه‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت هسته‌ای خود را به حال تعلیق درآورد و زمینه گفت‌وگو را فراهم کند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه «بان کی مون» پس از اعلام خبر خوش هسته‌ای از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران به خبرنگاران گفت: تبعیت هر یک از اعضاء سازمان ملل از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان برای ما دارای اهمیت بسیاری است. وی افزود: از این رو از ایران می‌خواهم نسبت به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت که علیه برنامه هسته‌ای این کشور تصویب شده متعهد باشد.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه ابراز امیدواری کرد ایران در شرایطی که با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل روبروست با هدف گفت‌وگو و تعامل، تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را بپذیرد.

بنا به این گزارش اظهارات «بان کی مون» پس از آن اعلام شد که رئیس جمهوری ایران دیروز طی مراسمی خبر ورود ایران به مرحله تولید صنعتی سوخت هسته‌ای را اعلام کرد. این خبر با واکنش تند بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و انگلیس روبرو شد. خبرگزاری فرانسه همچنین این خبر را عاملی برای تشدید روابط تهران و غرب توصیف کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین