کد خبر: ۵۹۳۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
موسوی ادعاهای مقامات آمریکایی درباره مذاکره با ایران را فریبکارانه و برای جلب توجه افکار عمومی دانست

واکنش تهران به تحریم پتروشیمی از سوی آمریکا؛ پوچ‌بودن ادعای ترامپ برای مذاکره با ایران ثابت شد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام تازه وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم شرکت های پتروشیمی ایران، این اقدام رژیم آمریکا را شدیداً محکوم کرد و آنرا مصداق تروریسم اقتصادی و در ادامه خصومت های مستمر کاخ سفید علیه ملت ایران دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

 سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران ثابت شود، تاکید کرد: جهان باید در مقابل نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین الملل با ابزار تحریم توسط آمریکا واکنش نشان دهد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سیدعباس موسوی» در واکنش به اقدام تازه وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم شرکت های پتروشیمی ایران، این اقدام رژیم آمریکا را شدیداً محکوم کرد و آن را مصداق تروریسم اقتصادی و در ادامه خصومت های مستمر کاخ سفید علیه ملت ایران دانست.

واکنش ایران به تحریم پتروشیمی از سوی آمریکا؛ پوچ‌بودن ادعای ترامپ برای مذاکره با ایران ثابت شد

وی با بیان این که تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران ثابت شود، افزود: سیاست فشار حداکثری آمریکا یک سیاست شکست خورده است که بارها توسط روسای جمهور پیشین آن کشور امتحان شده بود. این مسیری اشتباه است و دولت آمریکا می تواند مطمئن باشد که به هیچ یک از اهداف تعیین شده برای این سیاست نخواهد رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای برخی مقامات آمریکایی برای مذاکره با ایران را فریبکارانه، غیرواقعی و صرفا برای جلب توجه افکار عمومی دانست و اظهار داشت: این اقدام ایالات متحده مغایر با اصول و قواعد اساسی روابط و حقوق بین الملل و نیز تعهدات بین المللی این رژیم بوده و موجبات مسئولیت بین المللی آن را فراهم خواهد آورد.

موسوی افزود: همه کشورها مسئولیت دارند تا در برابر نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین الملل واکنش نشان داده و اجازه ندهند دستاوردهای جامعه بین المللی در زمینه چندجانبه گرایی به واسطه اقدامات زورمدارانه و یک جانبه هیات حاکمه آمریکا بیش از پیش از بین برود.

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته - جمعه - در اقدامی خصمانه اعلام کرد ۳۹ نهاد مرتبط با صنایع پتروشیمی ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. طبق این بیانیه، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و همچنین ۳۹ شرکت وابسته به صنایع پتروشیمی خلیج فارس تحریم شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
2
هرچی آقای ترامپ داره التماس میکنه که بیایید مزاکره کنید ولی شما ها فکر میکنید که آقای ترامپ از شما میترسه ....واقعا که ...؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین