کد خبر: ۵۹۳۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸

ناگفته‌های شمخانی از بازدید مناطق سیل‌زده خوزستان

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی ناگفته‌هایی از بازدید اخیرخود از روستاها و شهرهای سیل زده استان خوزستان را بازگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در یادداشت دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی آمده است: نخل، نماد ایستادگی، مقاومت و معیشت همراه با تلاش مردم خوزستان است، بیش از ۲ میلیون اصله نخل مثمر به دلیل خشکسالی، مدیریت سلیقه‌ای و سیل از بین رفته است.

خوزستان و عشایر سختکوش، متدین و صمیمی آن در میان مشکلات، نارسایی‌ها و کم مهری‌ها هر چند گله‌مندند اما مثل همیشه شعار وفاداری، غیرت و ولایت سر می‌دهند. شرمنده بزرگی و سخاوت و وفاداری‌شان شدم.

عید فطر در خوزستان یعنی شادی، لباس نو، عیدی گرفتن و عیدی دادن، میهمانی رفتن و میهمانی دادن. کوچک شدن سفره عید خوزی‌های سخاوتمند و مهمان دوست، قلبم را به درد آورد.

انبوه جوانان تحصیل‌کرده، خوش‌فکر و با انگیزه که ثمره پرافتخار رفع تبعیض آموزشی پس از انقلاب اسلامی هستند، مشتاق کار، تلاش، تولید و آباد کردن دیارشان هستند. به این اشتیاق مقدس پاسخی درخور، ارائه نشده و بعضاً زخم تبعیض نیز بر دلشان نشسته است.

علی رغم تلاش گسترده و تبلیغات پرهزینه قارون‌های منطقه، مشکلات نتوانسته انگیزه مردم برای حفاظت از امنیت و ثبات در خوزستان را مخدوش کند. هرکس باور ندارد، بدون تشریفات و خودرو دولتی و اسکورت و محافظ و… به میان مردم خوزستان بیاید.

جریان تکفیری وابسته، همه همت خود را برای ایجاد و استفاده از شکاف‌های مذهبی و قومی در خوزستان بسیج کرده است. تنها سد محکم در برابر آنان جریانات نخبگی و اصیل منطقه هستند که شاید به برخی عملکردها هم معترض باشند. اعتماد، تعامل و انصاف بسیاری از گره‌های کور را می‌گشاید.

بدون در نظر گرفتن تعلقات منطقه‌ای، از جایگاه مسئول نهاد امنیت ملی به خود و سایر مسئولین محترم یادآوری می‌کنم که خوزستان نیازمند توجه بیشتر و عمیق‌تر است.

گام‌ها را باید بلندتر برداریم تا خوزستان جنگ‌زده، خشکسالی‌زده، گرد و غبارزده و سیل‌زده به سرزمینی مبدل شود که شایسته مرزبانان پرآوازه و نجیب این دیار است.»

 

منبع: خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین