کد خبر: ۵۹۳۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴

روحانی در تماس تلفنی اردوغان: ضرورت توسعه همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم

رؤسای جمهور ایران و ترکیه روابط و همکاری‌های فی مابین در بخش‌های مختلف را مثبت، روبه گسترش و راهبردی دانستند و بر اهتمام و اراده مسوولان دوکشور برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در مسیر توسعه، تحکیم و تعمیق بیش از پیش مناسبات تهران-آنکارا تأکید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

حسن روحانی روز شنبه در تماس تلفنی "رجب طیب اردوغان" با وی، متقابلاً عید سعید فطر را به دولت و ملت ترکیه تبریک گفت و افزود: گسترش روابط و همکاری‌های ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند و تاثیرگذار در جهان اسلام، در توسعه ثبات و امنیت منطقه حائز اهمیت است.

رئیس جمهور اراده تهران برای همکاری‌های اقتصادی بین دوکشور و استفاده از پول ملی دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

دکتر روحانی با ابراز تأسف از ادامه خونریزی‌ها و کشتار مردم در مناطقی همچون سودان، لیبی، یمن و افغانستان، گفت: ایران و ترکیه در کنار یکدیگر و با همکاری سایر کشورهای برادر و دوست خود می‌توانند به این روند تاسف آور و خطرناک خاتمه داده و مسائل و مشکلات منطقه و جهان اسلام را به خوبی حل و فصل کنند.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه و تقویت امنیت در مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت ایران، گفت: ایران و ترکیه دو کشور دوست و برادر در منطقه هستند و توسعه روابط و همکاری‌های ما به نفع دو ملت و منطقه خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین بر ضرورت تلاش برای گسترش مناسبات و همکاری‌های همه جانبه تهران-آنکارا در بخش های مختلف بویژه تجاری و اقتصادی و استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری فی مابین تاکید کرد.

اردوغان با اشاره به مسائل و مشکلاتی که منطقه و جهان اسلام با آنها روبرو است، افزود: ایران و ترکیه می‌توانند با گسترش تعاملات و همکاری‌های خود در مسیر توسعه ثبات و امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

وی همچنین تحریم های آمریکا علیه ملت ایران را یکجانبه و ظالمانه دانست و گفت: هرگز این تحریم های ظالمانه را نمی‌پذیریم و اینرو بدنبال افزایش دوستی‌ها و همکاری خود با ایران هستیم.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین