کد خبر: ۵۹۳۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۷

آخرین‌ آمارها از حریق محیط زیست کشور / تهران رکورددار حریق‌ها

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته ۲۱۸ هکتار از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست طعمه حریق شده است، عوامل اصلی آتش‌سوزی‌ها را تشریح کرد.
آخرین‌ آمارها از حریق محیط زیست کشور / تهران رکورددار حریق‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ جمشید محبت‌خانی با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته، ۵۶ مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست به میزان ۲۱۸ هکتار رخ داده است،اظهارکرد: این آتش‌سوزی‌ها در ۱۲ استان خوزستان، قزوین، فارس، کرمانشاه، مازندران، هرمزگان، کهگیلویه‌ و بویراحمد، آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران و خراسان جنوبی اتفاق افتاده است.

محیط زیست تهران رکورددار حریق
وی تاکید کرد: در دو ماه اخیر بیشتر آتش‌سوزی در استان تهران و در مناطق خجیر و سرخه‌حصار بوده است که طی ۱۵ مورد آتش‌سوزی، ۷۰ هکتار از مناطق دچار حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در پاسخ به پرسشی در مورد عوامل وقوع حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست تصریح کرد: هفت مورد آتش‌سوزی‌ها بر اثر رعد و برق و ۱۸ مورد ناشی از عامل انسانی بوده است که در این زمینه از شهروندان خواهش می‌کنم در طبیعت از روشن کردن آتش خودداری کنند و در صورتی که مجبور به برافروختن آتش هستند هنگام ترک محل از خاموش شدن قطعی آن اطمینان حاصل کنند.

محبت‌خانی با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته از مجموع رخداد حریق در مناطق حفاظت‌شده، دو مورد انسانی و عمدی بوده است، گفت: ۲۵ مورد آتش‌سوزی‌ها علت طبیعی داشته است که به دلیل وجود شیشه‌خورده‌ها، بطری‌های شیشه‌ای و ظروف یکبار مصرف که در اثر تابش نور خورشید مثل ذره‌بین عمل می‌کنند، رخ داده‌اند.

وی تاکید کرد: دلیل چهار مورد حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در حال بررسی است.

۱۰۰ هکتار از اراضی در آتش سوخته
با توجه به آتش‌سوزی دو روز گذشته در منطقه حفاظت‌شده خائیز فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: آتش‌سوزی در منطقه خائیز اطفا شده و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که ۱۰۰ هکتار از این منطقه دچار آتش‌سوزی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین