کد خبر: ۵۹۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۷

انکار پیشرفت اتمی ایران از سوی مسکو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه می‌گوید که این کشور هیچ‌گونه اطلاعات قابل تائید که نشانگر آغاز فرآیندهای مربوط به غنی‌سازی صنعتی از سوی ایران باشد در اختیار ندارد. همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز به‌شدت نسبت به احتمال خروج ایران از NPT ابراز نگرانی کرده ‌است. 
 
به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس سرگئی لاوروف روز سه‌شنبه پس از دیدار با وزیر خارجه قبرس در مسکو به خبرنگاران گفت: «ما از طریق برقراری ارتباط با متخصصان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که همچنان در تاسیسات هسته‌ای ایران مشغول به‌کارند در حال پیگیری این موضوع هستیم». 

وی مدعی شد:«روسیه هیچ‌گونه شواهدی در اختیار ندارد که تائید کننده آغاز غنی‌سازی صنعتی در آبشارهای موجود تاسیسات هسته‌ای ایران باشد».

همزمان میخائیل کامینین سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز این ادعا را مطرح کرد که «کارشناسان روسی هیچ چیز درباره وقوع یک تحول مهم در برنامه هسته‌ای ایران که متضمن تغییر ماهیت فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم باشد نمی‌دانند». وی در ادامه افزود:«البته ما نیز سخنان مقامات ایرانی درباره توسعه فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم را به ‌طور جدی دنبال می‌کنیم». 

وی همچنین با اشاره به سخنان روز گذشته علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: «بدون تردید نگرانی زیادی درباره تهدید به خروج جمهوری اسلامی ایران از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای وجود دارد».

گفتنی است طی ماههای اخیر میزان همراهی دولت روسیه با برنامه هسته‌ای کشورمان به شکلی کاملا محسوس کاهش یافته‌ است. در روزهای گذشته همچنین بسیاری از قدرت‌های غربی به انضمام ژاپن و روسیه تلویحاً یا صراحتاً خبر خوش هسته‌ای را نوعی اغراق دانسته و کوشیده‌اند آن را تکذیب کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین