کد خبر: ۵۹۴۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
حضور ماس در تهران؛

مهمترین روز در فرصت باقی مانده ایران به اروپا

نشریه آلمانی تاگس شاو سفر وزیر خارجه آلمان به تهران را مهمترین روز در کمتر از یک ماه زمان باقی مانده از مهلت ایران به اتحادیه اروپا برای انجام تعهدات برجامی اش نامید.
مهمترین روز در فرصت باقی مانده ایران به اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

تاگش شاو در گزارشی که امروز دوشنبه در ارتباط با سفر «هایکو ماس» به ایران نوشت شرایط دیدار وی با مقامات ایران را دشوار ارزیابی کرد.

به نوشته این نشریه آلمانی هدف از سفر ماس به تهران یافتن راهی برای نجات توافق هسته‌ای برجام است.
اما بنابه گفته «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران آنچه که این کشور از وی می‌خواهد ارائه «نتایج ملموس» است، چرا که به اعتقاد تهران برجام با این هدف امضا شده است که وضعیت اقتصادی ایران را عادی کند.

بر این اساس ایران نمی‌خواهد بهانه‌های طرف اروپایی برای اجرایی نشدن تعهدات برجامی را از زبان ماس بشنود.

تاگس شاو می‌افزاید: در میانه گمانه زنی‌ها در خصوص آنچه که قرار است ماس با مقامات ایران در میان بگذارد، امیدها برای مؤثر بودن این سفر در حل تنش‌های موجود نیز بسیار است.

این در حالی است که ایران به اتحادیه اروپا ۶۰ روز مهلت داده است که گام‌هایی عملی برای اجرای ساز وکار ویژه مالی «اینستکس» بردارد.

وزیر خارجه ایران در این رابطه گفته است که برنامه تهران در این خصوص بسیار شفاف است و اگر در این مدت اروپایی‌ها کاری از پیش نبرند، این کشور انجام بخش‌هایی از تعهدات برجامی خود را متوقف کرده و ۶۰ روز دیگر برای وارد شدن به مرحله‌ای دیگر به اروپایی‌ها فرصت می‌دهد.

این نشریه آلمانی سفر ماس به تهران در کمتر از یک ماه مانده به پایان مهلت تعیین شده از سوی ایران در هفتم جولای (شانزدهم تیرماه) را مهمترین روز در این بازه زمانی ارزیابی می‌کند.

طبق این گزارش مذاکرات وزیر خارجه با مقامات ایرانی در تهران، در این خصوص بسیار تعیین کننده خواهد بود.

هایکو ماس که شامگاه گذشته سفر خود به تهران را برای دیدار با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده، پیش از ظهر امروز با حضور در وزارت امور خارجه ایران با همتای ایرانی خود گفت وگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین