آفتابنیوز : آفتاب: مسعود دهنمکی پس از دو تجربه «فقر و فحشا» و «کدام استقلال، کدام پرسپولیس» با ساخت اولین فیلم داستانی و بلند خود تحت عنوان «اخراجیها» این روزها تبدیل به چهره نامآشنایی برای کسانی شده است که شاید سوابق فعالیتهای سیاسی و مطبوعاتی وی را که روزگاری نماد گروههای مخالف دولت اصلاحات به شمار میرفت، در ذهن ندارند.
دوری دهنمکی از فضای مطلقگرای آثار دفاع مقدس، وارد کردن انسانهایی قابل لمس و دست یافتنی در این فضا در کنار حضور بازیگران بزرگ سینمای ایران از اخراجیها فیلمی ساخته است که تاکنون تمامی رکوردها را در سینمای ایران شکسته است.
رفتار دهنمکی در جریان جشنواره فجر هرچند اعتراض بسیاری را بر انگیخت که آن اعتراض سراسیمه او را برنمیتافتند اما اکران فیلم او و استقبال حیرتآور مردمانی که پیش از این نیز اخراجیها را بر صدر منتخبین خود در جشنواره نشانده بودند شاید تلنگری هزار باره بود بر پیکره آنان که ارزشها و سلایق خود را عین ارزشها و سلایق دیگران میدانند.
مسعود دهنمکی قطعاً در میان سیاسیون و نخبگان محبوب نیست اما این روزها تبدیل به چهره تماشاگرانی شده است که ساعتها در صف میایستند تا فرصت لذت بردن از دیدن فیلمی خوش ساخت را بیابند و با لبخندی از سالنهای سینما خارج شوند؛ «اخراجیها از نگاه مردم قبول شدهاند!»
گزارش حاضر نگاهی دارد به حواشی و پشت صحنه پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران. {$old_album_59426}