کد خبر: ۵۹۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۰

انگلیس: ایران پیش‌شرط تعلیق را بپذیرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «امیر جونز پری» نماینده انگلیس در سازمان ملل پس از اعلام «خبر خوش هسته‌ای» اظهار امیدواری کرد تهران بدون توجه به اظهارات عنوان شده با انتخاب راه درست خواست جامعه بین‌الملل برای تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را بپذیرد. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت: با وجود اعلام ورود ایران به مرحله صنعتی تولید سوخت هسته‌ای، تا پایان مهلت شصت روزه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل (1747) هیچ اقدامی انجام نخواهیم داد. وی افزود: هرگونه اقدامی در این خصوص به چگونگی گزارش آژانس بین‌الملی انرژی اتمی در مورد میزان پیشرفت ایران در برنامه هسته‌ای‌اش بستگی دارد.

جونزپری همچنین با اشاره به درخواستهای مکرر جامعه بین‌الملل از ایران برای تعلیق غنی‌سازی اورانیوم از ایران خواست با پیروی از این مساله زمینه از سرگیری مذاکرات را فراهم کند. بنا به این گزارش ایران بارد پیش شرط تعلیق غنی‌سازی اورانیوم برای شروع مذاکرات خواستار گفت‌وگو بدون هیچ‌گونه پیش شرطی شده است.

نماینده انگلیس در سازمان ملل همچنین گفت: اظهارات محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران نشان دهنده دلائل نگرانی شورای امنیت سازمان ملل از فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین