کد خبر: ۵۹۴۶۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶

ایران جزئیات عملیات نجات نفتکش‎ها را به سازمان بین‌المللی دریانوردی ارائه کرد

سفیر ایران در انگلیس از ارسال یادداشت سفارت کشورمان در لندن به سازمان بین‌المللی دریانوردی در تشریح جزئیات عملیات نجات کارکنان کشتی آسیب‌دیده در دریای عمان توسط تیم‌های ایران خبر داد.
ایران جزئیات عملیات نجات نفتکش‎ها را به سازمان بین‌المللی دریانوردی ارائه کرد
آفتاب‌‌نیوز :

حمید بعیدی‌نژاد روز‬ پنجشنبه‬ در توئیتر خود نوشت: ‏سفارت کشورمان در لندن با ارسال یادداشتی به سازمان بین‌المللی دریانوردی جزئیات عملیات نجات کارکنان کشتی آسیب‌دیده در دریای عمان توسط تیم‌های ایران را ارائه کرد.

وی ادامه داد: این عملیات که به تخلیه تمامی خدمه کشتی آسیب دیده انجامید با دریافت درخواست کمک اضطراری در نزدیکترین بندر ایران آغاز شد.

شبکه المیادین صبح پنجشنبه از حمله به دو نفتکش بزرگ سنگاپوری و نروژی حامل نفت خام در دریای عمان خبر داد. این کشتی‌ها در آب‌های خلیج عمان دچار حادثه شدند و در پی آن انفجارها و آتش سوزی‌هایی در این دو نفتکش رخ داد.

محمدجواد ظریف عصر پنجشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به این حادثه تصریح کرد: حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن، زمانی اتفاق افتاد که نخست‌وزیر آبه شینزو برای گفت وگوهای گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وزیر امورخارجه در این یادداشت آورده است: مجمع گفت وگوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران ضروری است، مشکوک بودن برای توصیف آنچه که احتمالاً امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین