کد خبر: ۵۹۵۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

پاپ خواستار خویشتنداری در حادثه نفتکش‌ها شد

رهبر کاتولیک‌های جهان در واکنش به حمله اخیر به نفتکش‌ها در دریای عمان، ضمن فراخواندن طرفین بر خویشتنداری، بر لزوم به کار گیری ابزار دیپلماسی برای حل بحران تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی حادثه روز پنجشنبه در دریای عمان و حمله به نفتکش‌ها، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان امروز یکشنبه خواستار خویشتنداری و کاهش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا شد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، پاپ در جریان سفری به یکی از شهرهای مرکزی ایتالیا که در پی زمین‌لرزه سال ۲۰۱۶ به شدت آسیب دیده بود، گفت که نگران پیامدهای این حملات است.

وی در سخنرانی برای جمع کثیری از حاضران افزود: «من از همه می خواهم که ابزارهای دیپلماسی را به کار گیرند تا مسایل پیچیده مربوط به بحران در خاورمیانه حل شود و بار دیگر از صمیم قلب از جامعه جهانی درخواست می‌کنم که هر اقدام ممکن را در جهت مذاکره و صلح صورت دهند.»

صبح پنجشنبه (۲۳ خرداد/ ۱۳ ژوئن) گزارش‌هایی از وقوع انفجار در دو نفتکش در دریای عمان منتشر شد. جزئیات موجود از این حادثه حاکی است نفت‌کش «فرانت آلتر» با پرچم جزایر مارشال و «کوکوکا کاریجس» با پرچم پاناما به ترتیب حامل محموله‌های «اتانول» و «متانول» بوده‌اند. نفتکش اول مدتی پس از بارگیری در بندر ابوظبی دچار سانحه شده و کشتی دوم از «الجبیل» عربستان راهی سنگاپور بوده است.

آمریکا و انگلیس بلافاصله اقدام به اتهام‌زنی علیه ایران کردند وزارت خارجه روسیه روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «سیاست ضد ایرانی آمریکا» باعث تشدید تنش‌ها در دریای عمان شده است. با این حال ژاپن اعلام کرد که مشخص نیست که چه کسی مسئول این واقعه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین