کد خبر: ۵۹۵۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴

معاون نوبخت: پرداخت 17.5 ميليارد دلار به كالاهای اساسی در سال گذشته/به دنبال قطع رابطه مستقیم بودجه با نفت هستیم

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: سال گذشته اگرچه به شدت به منابع حاصل از صادرات نفت نياز داشتيم اما حدود 17.5 ميليارد دلار به كالاهای اساسی پرداخت شد تا مردم آسيب نبينند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، حمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: رویکرد ما این است که در طرح اصلاحات ساختاری رابطه مستقیم بودجه به نفت را قطع نماییم.

وی تأکید کرد با اتکاء به فرامین مقام معظم رهبری و هم با هدف مدیریت شرایط ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، طرح اصلاحات ساختاری بودجه آماده شده است و برای اظهارنظر متخصصین در سایت سازمان برنامه و بودجه کشور قرار داده شده است.

پورمحمدی در اولین نشست برنامه روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در سال جاری اظهار داشت: بودجه سال گذشته در حالی که کشور در شرایط سختی قرار داشت و منابع مالی دچار مشکل بود، به نحوی صورت گرفت که بودجه عمرانی رشد خوبی داشت و ضمنا یارانه‌های نقدی بدون تاخیر تامین شد.

وی افزود: سه ویژگی مهم و ممتاز بودجه سال ۱۳۹۷ این بود که، نکته اول این که کسری بودجه را پولی نکردیم. پارسال نگاه این بود که با توجه به کسری بودجه، اگر به سراغ پول پرقدرت برویم، دچار تورم بالا می‌رویم. اما فشارها تحمل شد و از همه سازوکارها استفاده کردیم؛ بدون این‌که کسری بودجه پولی شود.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: نکته دوم اینکه : سال گذشته اگرچه به شدت به منابع حاصل از صادرات نفت نیاز داشتیم اما حدود ۱۷,۵ میلیارد دلار به کالاهای اساسی پرداخت شد تا مردم آسیب نبینند.

پورمحمدی عنوان کرد: نکته سوم اینکه اگرچه سران قوا به ما اجازه دادند که ۱۲ درصد از صندوق توسعه ملی برداریم و صرف کسری بودجه کنیم، اما به دلیل پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای سال ۱۳۹۸ که سال سختی خواهد بود، از این کار خودداری کردیم و این منابع برای سال ۱۳۹۸ سوق داده شد.

پورمحمدی افزود: اگرچه سال جاری سال سختی خواهد بود اما تدابیر لازم مبنی بر کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها صورت گرفته است به گونه‌ای که پرداخت‌های اجتناب‌ناپذیر کشور دچار آسیب نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
0
عزیز من نمی‌شد در عنوان گزارش بجای 17.5 بنویسید ۱۷/۵
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین