کد خبر: ۵۹۵۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷

برای نخستین بار «سوخت سبز» در فضا آزمایش می‌شود

ماموریت سوخت سبز ناسا (GPIM) قرار است روز 24 ژوئن توسط یک فروند راکت فالکون که متعلق به شرکت اسپیس ایکس است، آزمایش شود.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از از اسپیس، ماموریت سوخت سبز ناسا (GPIM) قرار است روز 24 ژوئن توسط یک فروند راکت فالکون که متعلق به شرکت اسپیس ایکس است، آزمایش شود.

براساس آنچه که ناسا اعلام کرده، GPIM، یک فضاپیمای کوچک است که توسط فناوری سبز طراحی شده و برای نخستین بار سوخت سبز و غیرسمی را آزمایش می‌کند؛ این فضاپیما سوار بر موشک فالکون خواهد شد.

استیو جورچیک، مدیر بخش ماموریت فناوری فضایی ناسا در بیانیه‌ای گفت: «مهم است که ما تکنولوژی توسعه دهیم که محافظت از پرسنل و محیط زیست را افزایش می‌دهد و در عین حال این پتانسیل را برای کاهش هزینه‌ها دارد».

پرتاب این فضاپیما که قرار است حدود 8 روز دیگر انجام شود در واقع بخش مهمی از مأموریت برنامه آزمایشی فضایی نیروی هوایی آمریکا موسوم به STP-۲ محسوب می‌شود و توسط موشک فالکون بر مدار زمین قرار خواهد گرفت.

این مأموریت جدید که تحت عنوان GPIM صورت می‌گیرد، در صورت مؤفقیت‌آمیز بودن یک تحول بزرگ در علم فضانوردی دنیا به وجود خواهد آورد؛ ناسا برای GPIM بالغ بر 65 میلیون دلار هزینه کرده و نخستین تست آن را در سال 2013 انجام داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین