کد خبر: ۵۹۵۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

چگونه در تابستان از پوست صورت مراقبت کنیم؟

یک متخصص پوست و مو گفت: مراقبت از پوست مخصوصاً در روزهای گرم تابستان که امواج فرابنفش خورشید می‌تواند آثار مخربی داشته باشد، مهم و ضروری است.
چگونه در تابستان از پوست صورت مراقبت کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

فرخ راد اظهار کرد: مراقبت از پوست صورت فقط مختص به فصل تابستان نیست، بلکه باید در تمام فصول از پوست مراقبت کرد.

وی تصریح کرد: پوست صورت در تابستان به دلیل تأثیر اشعه ماورابنفش آسیب پذیری بیشتری پیدا می‌کند که در این راستا به مراقبت‌های ویژه‌ای نیازمند است.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: مراقبت از پوست مخصوصاً در روزهای گرم تابستان که امواج فرابنفش خورشید می‌تواند آثار مخربی بر پوست محافظت‌نشده بگذارد، مهم و ضروری است. این اشعه‌ها ممکن است احساس خوب و هیجان‌انگیزی در شما ایجاد کنند، اما اثرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مرور زمان ناخوشایند است.

وی عنوان کرد: اشعه‌های آفتاب می‌تواند تارهای مخصوص روی پوست را از بین ببرد و بشکند که منجر به چروک در پوست صورت می‌شود. این مسائل از لحاظ زیبایی و ظاهری می‌تواند به شدت چروک و لکه‌های قهوه‌ای بر روی صورت ایجاد کند که متأسفانه با مراقبت و استفاده از کرم‌ها، خیلی دیر از بین می‌روند.

راد با اشاره به اینکه متأسفانه نور مستقیم و مداوم خورشید می‌تواند موجب سرطان پوست شود، گفت: شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد زیاد در معرض نور خورشید بودن، خطر ابتلا به سرطان ملانوما که کشنده‌ترین نوع بیماری‌هاست را افزایش می‌دهد.

وی افزود: کرم ضدآفتاب بهترین دفاع در برابر آفتاب سوختگی و سرطان پوست است که به شکل‌های لوسیون، کرم، پماد، ژل و اسپری در دسترس است. برخی از این کرم‌ها، رنگ و جلوه‌ خاصی هم به پوست می‌بخشند.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: اما تنها کرم ضد آفتاب جوابگوی دفاع در برابر نور خورشید نیست. باید افراد در این مواقع از چتر، کلاه لب پهن و عینک آفتابی نیز استفاده کنند و بتوانند این موارد را نهادینه و فرهنگ سازی کنند.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: افراد بعد از لیزر صورت باید به طور متداوم از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؛ چراکه در این حالت پوست حساس‌تر شده و در برخورد با نور خوشید لکه ایجاد کرده و در واقع از هر عاملی که بر روی پوست صورت ایجاد التهاب کند، باید مراقبت بیشتری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین