کد خبر: ۵۹۵۲۲۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

چرا کف دست زنان تماشاگر مُهر زدند؟+عکس

میزبانی خوب ارومیه‌ای‌ها از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹، اگرچه با اتفاقات مثبتی برای والیبال ایران و البته ورزش کشور همراه بود، اما حاشیه هایی را هم به دنبال داشت. این حاشیه‌ها چیزی نبود جز بحث تکراری و ناامیدکننده بر سر حضور بانوان تماشاگر در سالن مسابقات.
چرا کف دست زنان تماشاگر مُهر زدند؟+عکس
آفتاب‌‌نیوز :

مسئولان فدراسیون والیبال برای اینکه مانع از جنجال‌هایی که به دلیل ممانعت از ورود چند سال قبل زنان به استادیوم ۱۲ هزارنفری آزادی شوند، این بار تصمیم گرفتند به‌جای تهران میزبانی این رویداد بزرگ جهانی را به ارومیه بدهند؛ شهری که به واسطه هواداران پرشورش از آن به عنوان پایتخت والیبال ایران نام برده می‌شود.

این بار اما بحث بر سر جلوگیری از ورود خانم‌ها به سالن نیست، بلکه صحبت از شرایط نامتعارفی است که برای آنها تعریف کرده‌اند تا بتوانند مسابقات را از نزدیک تماشا کنند. واکنش‌های منفی به‌خاطر عکسی است که از دست بانوان تماشاگر در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های مجازی منتشر شده است؛ عکسی که در آن به کف دست زنان مهری زده شده و نشان می‌دهد که اجازه ورود به سالن را گرفته‌اند. آن گونه که منابع موثق و تماشاگران حاضر در محل، جو بیرون از سالن را روایت می‌کنند، در اولین روز مسابقه ایران مقابل کانادا، ورود زنان به سالن تقریباً آسان و بدون همهمه بوده، اما از روز دوم و دیدار بسیار حساس مقابل لهستان، حجم بالای متقاضیان ورود به سالن، موقعیت دشواری را به وجود می‌آورد که حتی بانوانی که از قبل بلیت خریده بودند هم نمی‌توانستند وارد سالن شوند.

چرا کف دست زنان تماشاگر مُهر زدند؟+عکس

در روز سوم این دشواری اما به اوج خود می‌رسد و در نهایت برای اینکه برگزارکنندگان این پیکارها بتوانند تشخیص بدهند چه کسانی بلیت خریداری کرده‌اند، به دست آنها مهر می‌زدند و راهی سالنشان می‌کردند. روز گذشته انتشار تصاویر دست مهرزده بانوان در حالی بازتاب منفی‌ای را در بین عموم جامعه داشته که هیچیک از مسئولان ستاد برگزاری لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ ارومیه واکنشی به آن نشان ندادند. استانداری، شهرداری و اداره ورزش و جوانان ارومیه سه نهاد اول این استان بودند که مسئولیت برگزاری رقابت‌ها را برعهده داشتند.

تلاش‌های گروه ورزش «شرق» برای برقراری ارتباط با این مقامات برای روشن شدن هرچه بیشتر این ماجرا در حالی بی‌نتیجه ماند که در نهایت پیمان رضایی، مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه که از اعضای این ستاد بود و مسئولیت آماده سازی شهر را برعهده داشت، توضیحاتی را درباره این اقدام نامناسب داد. او دراین‌باره می‌گوید: «تعدادی از خانم‌ها زمانی که به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده بودند، موفق نشده بودند که پرینت بلیت خود را تهیه کنند، برای همین زمانی که می‌خواستند به سالن بروند دچار مشکل شده بودند. البته این نفرات کد پیگیری و تصویر بلیت خود را در موبایل‌هایشان داشته‌اند. با توجه به این موضوع مسئولان حاضر در سالن با محرزشدن اینکه این خانم‌ها واقعاً بلیت خریده‌اند، به دست‌های آنها مهر زدند. به هر حال چون بلیت کاغذی نداشتند باید یک‌جور نشان می‌دادند که ورودشان قانونی است و این کار را کرده‌اند. تعداد استقبال‌کننده‌ها از این مسابقات به قدری بالا بود که تعداد زیادی از مردم بدون بلیت هم توانسته بودند وارد سالن شوند. ما ۸۰۰ صندلی برای بانوان در نظر گرفته بودیم که حتی ۲۰۰، ۳۰۰ نفر بیشتر از این تعداد خانم به سالن آمدند».

باید پذیرفت که زدن مهر به دست خانم‌ها، آن هم در یک مکان ورزشی بدون‌شک امری نامعقول به حساب می‌آید و صورت زیبایی ندارد، چراکه این موضوع تداعی‌کننده این است که این حرکت در زندان‌ها صورت می‌گیرد. زمانی که خانواده زندانی‌ها برای ملاقات آنها به زندان می‌روند، برای ورود آنها به این محل به دستشان مهر می‌زنند. بهتر بود مسئولان ستاد برگزاری بازی‌ها با قدری تدبیر با روحیه بهتری که خاص ورزش، آن هم در سطح یک رویداد سطح بالای جهانی باشد، این مشکل را حل و فصل می‌کردند. رضایی که خودش هم به نوعی از این تصمیم متعجب شده، ادامه می‌دهد: «راستش من خودم هم دیروز صبح این عکس‌ها را در رسانه‌ها دیدم و پیگیر آن شدم. در سالن مسابقه چیزی ندیدم. آن طور که من فهمیدم، این تصمیمی بوده که آنی گرفته شده است. البته این را هم بگویم که به دست همه خانم‌ها مهر زده نشده است. فقط در مورد تعداد محدودی این کار صورت گرفته است. ضمن اینکه تعدادی از آقایان هم بوده‌اند که چنین مشکلی داشته و به دست آنها هم مهر زده‌اند».

دیگر نقطه‌ضعفی که ستاد برگزاری لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ ارومیه در ساماندهی بانوان تماشاگر داشت، محلی بود که برای ورود و خروج آنها به سالن در نظر گرفته بودند. در این محل که تصاویر آن منتشر شده، بانوان با آن حجم انبوه باید از روی یک پل کوچک که روی یک کانال آب سرباز قرار گرفته است، ورود و خروج می‌کردند. مدیرعامل شهرداری ارومیه در واکنش به این موضوع توضیح می‌دهد: «این انتقاد شما بجاست. قبول دارم که واقعاً محل مناسبی برای بانوان نبود، اما ما چاره‌ای نداشتیم. طبق قوانین، خانم‌ها برای اینکه به سالن ورود و خروج کنند باید مسیر جداگانه‌ای از مردان برایشان در نظر گرفته شود. از آنجا که تا به الان خانم‌ها به این سالن نیامده بودند، مسیر ویژه‌ای برایشان در نظر گرفته نشده بود. برای همین تنها محلی که می‌توانستیم برایشان مشخص کنیم همین جا بود. اما در مورد سرویس بهداشتی، بوفه و جایگاه در سالن به بهترین شکل عمل کردیم و مشکلی به وجود نیامد».

ستاد برگزاری این مسابقات در اقدامی پسندیده ۸۰۰ صندلی از کل ظرفیت سالن شش هزار و ۴۰۰ نفری غدیر را به بانوان تماشاگر اختصاص داد و پیش از شروع لیگ به صراحت اعلام کرد که هیچ گزینشی در کار نیست و همه خانم‌ها می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی بلیت خریداری کنند و به سالن بیایند. اختلاف نظر نهادهای مختلف اجرایی کشور بر سر ورود زنان در سال‌های اخیر، برای تماشای مسابقات والیبال به قدری جدی بوده که همواره از حضور این قشر در سالن‌ها ممانعت شده است؛ با توجه به این موضوع فدراسیون والیبال در دو سال گذشته به‌ناچار تنها عده محدودی از بانوان را که آن هم از خانواده‌های ورزشکاران بودند به سالن راه داد. به گفته این مسئول ورزش ارومیه، بانوان ارومیه‌ای بدون اعمال هیچ محدودیتی در این سه روز به سالن غدیر آمدند.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
4
......یعنی همین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
5
3
سپاسگزار باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
2
16
وقتی جوانان این مملکت منجمله خانمها جایی برای تفریحات سالم گروهی ندارند به محض اینکه مسابقه ای با این وسعت در کشور برگزار می گردد صرفا جهت لذت بردن از یک جمع دوستانه وپر هیاهو وارد می شوند ولا غیر صرف اینکه همه این جمعیت شیفته ورزش و والیبال میباشند خوش باوری است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
2
9
اخه کجای دنیا برای رفتن به استادیوم محدودیت هست؟کمی فکر کنیم .ما به کجا رسیدیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
فضای عمومی سانلن های ورزشی که بازیهای مهم انجام میشه در ایران هنوز به شدت مسموم هستش. شعارهای زننده،رفتارهای زشت و الفاظ و حتی تشویق های غیر درست. من خودم استادیوم های زیادی رفتم. متاسفانه هیچ وقت ناموس خودمو نمیبرم.کار چندین و چند ساله میخواد تا فرهنگ ورزشکارا و طرفدارا درست شه. وگرنه نمیشه آدم ناموسشو ببره و همش خجالت بکشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
2
6
....به سبک اصولگراها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
والله الان اصلاح طلبا روی کار هست. در زمینه های اقتصاد،سیاست و فرهنگ جزء وظایف اصلاح طلبای عزیز هستش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
5
7
مهر حقارت بر زن ایرانی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
2
1
آفتاب دست از سر ما بردار , بسه
روی هر چی دست میزاری آبروشو میبری
بلیط نداشتن میفهمی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
2
0
خیلی مسخره ای. چه ربطی داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
مسخره ایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
آخه این چه تیتر و خبری است؟
دیگه هیچ نقطه منفی پیدا نکردید........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین