کد خبر: ۵۹۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۲

البرادعی هم «خبر خوش» را زیر سئوال برد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اعلام خبر دست‌یابی ایران به توانایی تولید سوخت هسته‌ای در مقیاس صنعتی ادعا کرد «مقیاس اورانیوم تولیدی ایران را می‌توان به شکل‌های مختلف تعریف کرد ولی به نظر ما ایران هنوز هم در مراحل اولیه غنی سازی اورانیوم قرار دارد». 

تشکیک البرادعی در «خبر خوش هسته‌ای» پس از آن صورت می‌گیرد که در روزهای گذشته علاوه بر آمریکا و اروپا، کشورهایی نظیر روسیه نیز اعلام خبر ورود ایران به مرحله غنی‌سازی صنعتی را با علامت سئوال مواجه کرده و آن را نوعی تبلیغات از طرف ایران خوانده‌اند. علی لاریجانی روز گذشته در واکنش به این رویکرد غرب به طرح این پرسش پرداخت که اگر خبر خوش دروغ است پس چرا کشورهای غربی این‌قدر به برنامه‌های اتمی ما حساسیت نشان نی‌دهند.

به گزارش رویترز محمد البرادعی که در جمع خبرنگاران در ریاض سخن می‌گفت افزود: «موضوع اصلی مقیاس تولید اورانیوم از سوی ایران نیست بلکه هدف نهایی برنامه هسته‌ای این کشور است».

مدیر كل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در عین حال یادآور شد: «از آنجا كه اورانیوم در ایران تحت نظارت آژانس غنی‌ می‌شود، این كشور نمی‌تواند اورانیوم را تا حدی غنی كند كه مایه نگرانی درباره استفاده تسلیحاتی از آن شود.» 

البرادعی همچنین تایید كرد كه بازرسان آژانس اكنون در ایران حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین