کد خبر: ۵۹۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۹

بروجردی: شکنجه شرفی را پیگیری می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم با اشاره به شکنجه جلال شرفی، دبیر دوم سفارت ایران در بغداد گفت: جمهوری اسلامی ایران حتما شکایت‌نامه‌ای را علیه آمریکا به مراجع بین‌المللی ارائه خواهد کرد. ما هم به صلیب سرخ و هم به دبیرکل سازمان ملل شکایت خود را می‌بریم.

علاالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار آفتاب افزود:  منوچهر متکی به عنوان وزیر امور خارجه باید تمام این بی‌عدالتی‌ها را به سازمان ملل گزارش دهد تا همه اعضای سازمان ملل بدانند کشوری که مدعی دموکراسی است چگونه مقررات بین‌المللی را به سخره گرفته و نه تنها به آن مقررات عمل نمی‌کند بلکه برعکس آن نیز عمل می‌نماید. 

ناگفته‌های شرفی از زمان اسارت در عراق[کلیک کنید]

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اخباری که از تمایل برخی نمایندگان کنگره آمریکا برای سفر به تهران و گفتگو با مقامات ایرانی حکایت می‌کند گفت:‌ ربودن دیپلمات‌های ایرانی از دفتر کنسولگری ایران در اربیل عراق و نگه داشتن آنان و همچنین ربایش و شکنجه آقای شرفی دبیر دوم سفارت ایران در عراق، نشان‌دهنده سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورمان است و در چنین فضایی صحبت از سفر و مذاکره مقامات آمریکا با ایران، صحبتی غیرقابل قبول است. 

گفتنی است رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس در حالی با گفتگو با نمایندگان کنگره آمریکا ابراز مخالفت می‌کند که محمد رضا باهنر نایب رئیس اول مجلس و همچنین محمدنبی رودکی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی از این امر استقبال کرده‌اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین