کد خبر: ۵۹۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۵
خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد:

کاهش جدی حملات تروریستی در بغداد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تدابیر شدید امنیتی در پایتخت عراق همچنان ادامه دارد . از زمان اجرای طرح جدید امنیتی در بغداد بیش از دو ماه می‌گذرد و این در حالی است که به گزارش آسوشیتدپرس، از میزان تلفات شهروندان غیرنظامی در پایتخت به شدت کاسته شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در شرایطی که به نظر می‌رسد طرح جدید امنیتی در بغداد ظرف دو ماه گذشته پاسخ داده است،‌ میزان تلفات شهروندان غیرنظامی در خارج از پایتخت افزایش یافته است. بدین ترتیب به نظر می‌رسد که همزمان با افزایش تدابیر امنیتی در بغداد، شبه نظامیان شیعه و سنی با تغییر محل فعالیت خود به سایر شهرهای اطراف پایتخت پناه برده‌اند.

البته این تغییر مواضع از جانب شبه نظامیان عراقی، میزان تلفات سربازان خارجی حاضر در شهرهای اطراف پایتخت را افزایش داده است. میزان تلفات سربازان امریکایی نسبت به دو ماه گذشته، 21 درصد افزایش یافته است. از زمان اجرای طرح امنیتی بغداد از ماه فوریه تا کنون، مقام های ارتش ا مریکا با احتیاط بسیاری درخصوص افزایش یا کاهش میزان حملات شبه نظامیان سخن می‌گفتند. به نظر می‌رسد که این روند تا پایان تابستان نیز ادامه داشته باشد.

براساس آمارگیری آسوشیتدپرس، از زمان آغاز طرح امنیتی بغداد تا روز گذشته 1586 نفر در بغداد جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که ظرف دو ماه پیش از آغاز طرح امنیتی بغداد، 2871 نفر کشته شده‌اند. اما در خارج از پایتخت از چهاردهم فوریه تا روز پنجشنبه 1504 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی ارتش ایالات متحده در عراق دراین ‌باره گفت: به خوبی بر این امر واقفیم که افزایش تدابیر امنیتی و همکاری شهروندان منجر به کاهش آمار تلفات در بغداد شده است. این شروع خوبی بود اما هنوز کافی نیست. خشونت در سایر شهرهای عراق همچنان غیرقابل قبول است.

هنوزدلیل افزایش خشونت در خارج از عراق مشخص نیست. این در حالی است که به اعتقاد نظامیان امریکایی، تندروهای شیعه و سنی با آغاز طرح امنیتی جدید بغداد، پایتخت را ترک کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، از میان 1586 عراقی که از زمان آغاز طرح امنیتی جدید بغداد کشته شده‌اند، 832 نفر قربانی جوخه‌های مرگ شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین