کد خبر: ۵۹۵۵۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

چه كسی ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان را بابت هزینه‌های غذا كم كرد؟

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با طرح این سوال که چه كسی ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان را بابت هزینه‌های غذا كم كرده‌ است، گفت: دانشجومعلمان بررسی کنند از سال ۹۱ چقدر حقوق گرفته‌اند؟
آفتاب‌‌نیوز :

حمید رضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان در بهمن ۱۳۹۱ حدود ۲۳۵۰۰ نفر دانشجو معلم را پذیرش کرد، اولین اقدام جهت ایجاد انگیزه و جذب دانشجویان نخبه صدور حکم رسمی، آزمایشی، این دانشجویان بود که با سرعت دستور آن با نامه شماره ۷۰۰/۲۷۱۶۹۶ در تاریخ ۹۱/۱۲/۲۱ به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد. 

وی افزود: با توجه به اینکه اساس کار، ایجاد شرایط لازم برای انگیزه و جذب دانش آموزان با استعداد برای انتخاب دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری بود، دستورالعمل صدور احکام استخدام رسمی آزمایشی دانشجو معلمان، هیچ شرطی مبنی بر حذف یا کاهش سایر امور رفاهی مانند حق غذا را دربر نداشت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بازدیدی که در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ از پردیس فرهنگیان مشهد داشتم، در نشست صمیمانه با دانشجو معلمان این مرکز، از کاهش ۴۵ درصدی حقوق خود، بابت حق غذا در این پردیس خبر دادند، که درهمان مکان و زمان دستور توقف این موضوع را صادر نموده و در سخنرانی به دانشجویان اعلام کردم، که این مورد خلاف دستورالعملی است که صادر شده است و باید در اسرع وقت متوقف شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: پیگیری و بررسی شواهد و اسناد و احکام دانشجویان مبنی بر صدور حقوق برمبنای قانون گویای این موضوع است که تا پایان دوران وزارت اینجانب کاهشی از حقوق دانشجو معلمان بابت حق غذا و... صورت نگرفته است.

حاجی بابایی در توضیح این موضوع که اما این که چه کسی دستور کاهش ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان بابت حق غذا و... را صادر و بعداز مدتی نیز به جای ۱۲/۴۰۰/۰۰۰ حداقل حقوق را برای دانشجو معلمان به میزان ۶/۸۰۰/۰۰۰ ریال صادر نمود گفت: باید این مورد را در صورتجلسه دیدار مسئولین دانشگاه فرهنگیان با وزیر وقت جناب آقای دکتر فانی، در تاریخ ۹۲/۸/۱۱ جستجو کرد، نگاهی به این سند مبین این موضوع است. 

وی با اشاره به نامه ۵۰۰۰/۳۸۶۸/۲۰۰ به تاریخ ۹۲/۶/۱۹ رئیس دانشگاه فرهنگیان به وزیر وقت و گزارش جلسه ۹۲/۵/۳۰ جناب آقای فانی، افزود: تنها 2 روز بعداز اتمام وزارت اینجانب با این جمله معترضه که «قانون را باظرافت اجرا کنید» یعنی کاهش ۴۵ درصد بابت حق غذا از حقوق دانشجو معلمان را که ما اجازه اجرای آن را نداده بودیم، با ظرافت اجرایی کنند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس خطاب به الهیار معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، گفت: جنابعالی حداقل بررسی می‌کردید تا متوجه شوید که در زمان مدیریت بنده در مورد دانشگاه فرهنگیان از هر روزنه قانونی برای فرصت سازی و ارتقای جایگاه دانشگاه و دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استفاده شده است.

حاجی بابایی ادامه داد: شماره پیگیری‌ها برای اجرای قانون و حقوق حقه دانشجو معلمان را نیازمند تفسیر می دانید و گفته اید افزایش ۴۴۰ تومان و اجرای احکام حداقل حقوق نیاز به تفسیر قانون دارد، جای سئوال است، آیا زمانی که فقط ۱۰۰ هزار تومان به حقوق دانشجو معلمان اضافه کردید، نیاز به تفسیر نبود؟

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: جناب الهیار آیا وقتی مصوبه دولت به صراحت حداقل حقوق را ۱۵/۶۰۰/۰۰۰ ریال اعلام و ابلاغ کرده است کدام حجت و دلیل و تفسیری بهتر از این می‌تواند برای شما وجود داشته باشد؟ 

نماینده مردم همدان خاطرنشان کرد: در جایی که مقام معظم رهبری و سند تحول آموزش و پرورش بر ضرورت تربیت دانشجوی پرسشگر و مطالبه گر تاکید دارند، جناب آقای الهیار، شما گفته‌اید، دانشجو معلمان با اطلاعات انحرافی مشغول نشوند، لطفاً بفرمایید، آیا این که دانشجو معلمان با حقوق اولیه خود آشنا شوند و مسئولین و دانشجو معلمان با هم بتوانند حقوق آن‌ها را احیاء کنند، برای دانشجو معلمان مفید است یا مضر؟

وی در پایان گفت: چرا وقتی ما تلاش می‌کنیم تا مشکلی حل شود. ناراحت می‌شوید؟ اگر ما پیگیری نمی‌کردیم آیا شما ۴۴۰ هزار تومان را اضافه می‌کردید؟ اگر پیگیری نکنیم حکم حداقل حقوق دانشجو معلمان صادر می‌شد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین