کد خبر: ۵۹۵۵۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵

سامانه موشکی "سوم خرداد"، منهدم‌کننده پهپاد آمریکایی+عکس و فیلم

پهپاد آمریکایی توسط سامانه موشکی "سوم خرداد" مورد هدف قرار گرفته است، این سامانه چه ویژگی‌هایی دارد و کاربرد آن چیست؟
سامانه موشکی
آفتاب‌‌نیوز :

"سوم خرداد" یک سامانه موشکی پدافندی است که بردی معادل 50 کیلومتر دارد و می تواند اهداف در برد کوتاه و متوسط را مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.

این سامانه تماما مستقل است؛ این بدین معناست که کلیه امور یعنی شناسایی، رهگیری، تعقیب و درگیری با هدف مورد نظر از روی همین یک سامانه انجام می‌شود که خود به کاهش حجم یگان‌ها و نفرات کمک کرده و از طرفی شناسایی محل استقرار آنها به علت تحرک و جابجایی سریع برای دشمن بسیار مشکل خواهد شد.

"سوم خرداد" می‌تواند همزمان 4 هدف را رهگیری و 8 موشک را شلیک کنید. به نظر تاکتیک مورد نظر فرماندهان ایرانی برای استفاده از این سامانه به دلیل تحرک بالا و تجمیع تمام سامانه‌ها بر روی یک شاسی در راستای بحث "شلیک کن – فرار کن" است. در این تاکتیک که به نوعی برای استراتژی نبرد ناهمطراز ایده آل است، دسته‌های چندتایی از این سامانه در نقاط مختلف مستقر شده و اهداف پرنده را غافلگیر می‌کنند.

رادار سامانه سوم خرداد توان اسکن بسیار سریع در فضای اطراف خود را دارد و در کسری از ثانیه توانایی جهش فرکانسی بین 500 تا برخی موارد 1000 فرکانس را دارد و در برابر جنگ الکترونیک دشمن از توانایی مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

سایت ایران پروجکت درباره سامانه پدافندی "سوم خرداد" نوشت: «این سامانه موشکی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است و قابلیت های ویژه ای دارد. این سامانه در طول 18 ماه ساخته شده و بردی معادل 50 کیلومتر را دارد و می تواند انواع پرنده ها را هدف قرار دهد.»

سامانه سوم خرداد می تواند انواع "جنگنده ها" ، "بمب افکن ها"، "موشک های کروز" و ... را مورد اصابت قرار دهد و ارتفاعی معادل 25 تا 75 هزار متر را تحت پوشش قرار دهد.

در مجموع سامانه پدافند موشکی "سوم خرداد" یک سیستک پیشرفته در برد کوتاه و متوسط بوده که می تواند انواع پرنده ها را در برد 50 کیلومتر و ارتفاع تا 75 هزار متر رهگیری و منهدم کند و این سیستم می تواند جنگنده های آمریکایی را در صورت تعرض نابود کند.

سامانه های پدافندی جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز آزمون خود را در زمینه مقابله با تجاوزات ایالات متحده آمریکا به خوبی پس داده اند و مثال بارز آن انهدام "هرمس 450" اسرائیل و شکار پرنده جاسوسی آمریکا در سالهای گذشته بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
مشت قربون
|
Canada
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
3
7
چرا پس روی ماشین روسی سوار شده.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
1
1
ولی ترامپ الان تو شوک رفته باورش نمیشه. 220 میلیون دلار پرید. مگه چندتا دیگه میتونن ساخته باشن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین