کد خبر: ۵۹۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴

نمایندگان آمریکا اختیارات جنگی ترامپ را کاهش دادند

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کردند که رئیس جمهوری آمریکا مجاز به استفاده از اختیارات اقدام نظامی سال ٢٠٠١ علیه ایران را ندارد.
نمایندگان آمریکا اختیارات جنگی ترامپ را کاهش دادند
آفتاب‌‌نیوز :

این اقدام نمایندگان آمریکا پس از آن انجام شد که تحرکات نظامی دولت ترامپ پس از شکست فشار حداکثری علیه ایران، افزایش یافته است.

آنها نگران هستند که به دنبال ارائه اطلاعات دروغین برخی مقامات آمریکا همچون مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا، مبنی بر ارتباط ایران با القاعده؛ تندروهای کاخ سفید بخواهند از قانون سال ٢٠٠١ که اجازه می‌داد علیه مرتبطان با حمله ١١ سپتامبر اقدام نظامی کند، استفاده کنند.

دیوید سیسیلینی عضو مجلس نمایندگان آمریکا از رودآیلند در نشست روز چهارشنبه با برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: من نگران هستم از اینکه اقدامات این دولت در ۱۸ ماه گذشته، آمریکا را خیلی منزوی کرده و اکنون ما را به سمت جنگ می‌برد.

وی افزود، به نظر می‌رسد تنش‌ها افزایش یافته است.

وی گفت: در داخل دولت کسانی هستند که جنگ با ایران را اجتناب ناپذیر می‌دانند، اما دولت هیچ مجوزی برای جنگ با ایران ندارد و یا اینکه بخواهند ارتباطی بین القاعده و ایران ایجاد کنند. چرا که القاعده سنی‌های افراطی هستند و شیعیان را کافر می‌دانند.

این نماینده مجلس آمریکا تصریح کرد: اسناد و مدارک به دست آمده در زمان کشته شدن اسامه بن لادن نشان می‌دهد که آنها به شدت مخالف جمهوری اسلامی ایران هستند.

طرح تصویب شده نمایندگان باید از تصویب سنای آمریکا بگذرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین