کد خبر: ۵۹۵۶۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷

وزیر بهداشت: افسردگی و خشم در جامعه رو به افزایش است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کنترل بیماری دیابت و بهداشت روان را از طرح‌های آتی مورد توجه وزارت بهداشت پس از طرح کنترل فشار خون بالا دانست و گفت: افسردگی و خشم به دلائل مختلف در جامعه افزایش یافته، از این رو باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی در جلسه شورای اداری ساوه اظهار کرد: با گسترش شبکه‌های بهداشت و درمان توانسته‌ایم از میزان مرگ و میر کودکان و مادران کاسته و رتبه اول را در شرق مدیترانه کسب کنیم.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار کرد: فاز دوم طرح تحول سلامت با تشویق و ترغیب پزشکان برای ماندگاری در نقاط محروم و کمتر برخوردار دنبال می‌شود.

وزیر بهداشت تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم سرپایی بر بستری را از موارد حساس و مورد توجه فاز دوم طرح تحول سلامت عنوان کرد.

نمکی با اشاره به اینکه فشار خون بالا عامل بسیار مهمی در ابتلا به بیماری‌های مختلف است، بیان داشت: طرح کنترل بسیج ملی فشار خون در کشور هم اکنون در حال اجراست، هزینه این طرح بسیار پایین‌تر از درمان بیماران مبتلا به انواع بیماری‌های ناشی از فشار خون بالا است.

وی توجه به کنترل بیماری دیابت و بهداشت روان را از طرح‌های آتی مورد توجه وزارت بهداشت پس از طرح کنترل فشار خون بالا دانست و افزود: افسردگی و خشم به دلائل مختلف در جامعه افزایش یافته، از این رو باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه بیماری‌های غیرواگیر مانند حوادث جاده‌ای، سرطان، دیابت و فشار خون در حال گسترش است و کاهش آن نیازمند حمایت و همکاری تمامی اقشار مختلف جامعه است.

نمکی بیان کرد: در گام دوم طرح تحول سلامت، پس از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، باید همگان با هم همکاری داشته باشند.

وی گفت: امروزه جامعه نیازمند وحدت تمامی جناح‌ها و قرار گرفتن زیر بیرق ولایت فقیه است تا بتوانیم بر فتنه‌های دشمنان فائق آییم.

وزیر بهداشت افزود: با تلاش نیروهای مختلف در حادثه سیل یک مورد اپیدمی گزارش نشد.

نمکی اضافه کرد: پرونده سلامت الکترونیکی با تلاش مردم و کارکنان بهداشت بسته شد، 400 خانه بهداشت عشایری با گرفتن بهورز عشایری در حال راه اندازی و تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین