کد خبر: ۵۹۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۴
گزارش گاردین در مورد بازیکن ایرانی بولتون

آندو گنجی که آلاردایس آن را از زیرخاک بیرون آورد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش مهر، بولتون واندرز با مبلغ 255 هزار پوند این بازیکن را از ابومسلم مشهد به خدمت گرفت . این سرآغاز عملیات آلاردایس برای از زیرخاک درآوردن این گنج به حساب می‌آمد. تیموریان به زمان نیاز داشت تا با شرایط جدید خو بگیرد . این بازیکن 24 ساله در حالی پا به انگلستان گذاشت که توانایی او در امر صحبت کردن انگلیسی بسیار در حد پایینی بود اما امروز به همراه بولتون در ورزشگاه آرسنال ، برای کسب سهمیه چهارم لیگ برتر و حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده به میدان می‌رود.
 
تیموریان که هم تیمی‌هایش او را آندو صدا می‌زنند در بازی با ویگان اتلتیک نخستین گل‌های لیگ برتری خود را به ثمر رساند . این موضوع محبوبیت او را در ایران افزایش داده و ساعت به ساعت از سوی تلویزیون ملی ایران عملکردش به معرض نمایش درمی‌آید. 

تیموریان می‌گوید: از اینکه تنها بازیکن ایرانی هستم که در رقابت‌های لیگ برتر انگلستان به میدان می‌روم احساس غرور می‌کنم. امیدوارم بازیکن خوبی برای فوتبال انگلستان و به ویژه تیم بولتون باشم. عکس من در روزنامه‌های ایران به چاپ می‌رسد و گل‌هایم بارها و بارها به نمایش درمی‌آیند. مردم کمی در ایران هستند که تیم فوتبال بولتون را می‌شناسند اما امیدوارم در بازگشتم به تهران مردمی را ببینم که پیراهن بولتون را به تن کرده‌اند. 

در ادامه این گزارش آمده است : تیموریان که در پست هافبک راست بازی می‌کند از سوی آلاردایس به عنوان "بازیکنی با توان بی‌نهایت" قلمداد می‌شود. مربی بدنساز ورزشگاه ریباک در نخستین روز حضور تیموریان در بولتون از این بازیکن 4 آزمون استقامتی متفاوت به عمل آورد . او پس از انجام اولین تمرین تیموریان را متوقف کرد و گفت باید به تنهایی بدود. تیموریان در حالی که گیج شده بود از مترجمش که یک مالک پیتزافروشی در برنلی است خواست در این خصوص توضیح بدهد و او گفت این سرعتی است که همیشه مد نظر مربی بدنساز بولتون بوده است. 

تیموریان می‌افزاید: فرهنگ انگلستان چندان برای من فرهنگ متفاوتی نیست چراکه من هر آنچه در ایران انجام می‌دادم را در اینجا انجام می‌دهم. تنها مساله موجود، زبان است که در پنج ، شش ماه اول آزارم داد. اما در حال حاضر خیلی از اصطلاحات فوتبالی را یاد گرفته‌ام. مهم‌ترین مساله این است که صحبت‌های آلاردایس را متوجه می‌شوم. پس از آن یادگیری کلمات دیگر را در دستور کار دارم. گاهی اوقات مردم اینجا خیلی تند صحبت می‌کنند . آنها لهجه غلیظی دارند و من چندان نمی‌توانم متوجه شوم چه می‌گویند. 

تیموریان می گوید: تعداد زیادی دوست ایرانی در منطقه شمال غرب انگلستان دارد که به او کمک می‌کنند. تیموریان تاکید می‌کند علاقه‌ای ندارد وارد مسائل سیاسی بشود. او گفت : من به انگلستان آمده‌ام تا فوتبال بازی کنم و نمی‌خواهم راجع به سیاست حرفی بزنم. اما آنچه می‌توانم بگویم این است که ایرانی‌ها مردم خوبی هستند. شما باید با آنها ارتباط داشته باشید ، با آنها صحبت کنید و سپس متوجه خواهید شد که آنها از چه نوع مردمی هستند.

او امیدوار است باشگاه‌های دیگر هم همچون بولتون به فکر جذب بازیکنان ایرانی بیفتند. تیموریان گفت: فکر می‌کنم بازیکنانی در ایران هستند که بتوانند به اینجا بیایند و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. اما شاید تورنمنتی مثل جام جهانی لازم باشد تا آنها خودشان را عرضه کنند. من واقعا از اینکه در بولتون هستم خوشحالم. بولتون مثل خانواده من است و واقعا از تمام بازیکنان و مربیان تیم متشکرم که در این راه به من کمک می‌کنند. آنها بهترین کارها را انجام داده‌اند تا در اینجا به من خوش بگذرد.

تیموریان افزود: پس از رقابت‌های جام جهانی پیشنهادهای بسیاری از تیم‌های عربی و آلمانی به دستم رسید اما من می‌خواستم در انگلستان بازی کنم چراکه فوتبالی که در اینجا انجام می‌شود را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید ببینید. بازی تمام تیم‌های مطرح انگلیسی همچون منچستریونایتد، آرسنال، چلسی و لیورپول از طریق شبکه‌های ایران پخش می‌شود و من عاشق سبک فوتبال انگلیسی‌ها هستم. شبکه‌های تلویزیونی ایران لیگ برتر انگلستان را بیش از هر لیگ دیگری به نمایش می‌گذارند و من متوجه شدم سبک بازی‌ام به فوتبال انگلستان می‌خورد. می‌خواهم فوتبالم پیشرفت کند و فکر می‌کنم بهترین جا را برای انجام این کار انتخاب کرده‌ام.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین