کد خبر: ۵۹۵۶۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

سناتور آمریکایی: در دولت ترامپ افرادی خواهان جنگ با ایران هستند

یک سناتور ارشد آمریکایی در پی تنش‌های اخیر میان آمریکا و ایران درباره پیامدهای فاجعه‌بار گسترش درگیری‌ها و منجر شدن آن به جنگ هشدار داد و بر حل‌وفصل دیپلماتیک بحران تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

برنی سندرز، سناتور ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه ام. اس. ان. بی. سی در واکنش به ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا توسط ایران گفت: من درباره تنش‌های رو به افزایشی که شاهد آن هستیم بسیار نگرانم. به گمانم در دولت ترامپ افرادی خواهان جنگ با ایران هستند. فکر می‌کنم اگر جنگی رخ می‌داد، یک فاجعه مطلق برای کشور ما، ایران، منطقه و جهان می‌بود.

سندرز در ادامه گفت: فکر می‌کنم کاری که باید انجام بدهیم این است که شرایط را آرام کنیم. وظیفه ما کمک به حکومت مستبدانه و آدم‌کش عربستان سعودی نیست. کاری که باید انجام بدهیم این است که به عنوان قوی‌ترین کشور جهان از قدرتمان استفاده کرده و ایران و عربستان سعودی را مجاب کنیم که به جای نظاره‌گر بودن افزایش تنش‌ها شروع به کاهش آن کنند.

سندرز با توضیح اینکه بسیاری از مواضع آمریکا در سیاست خارجی که منجر به جنگ‌هایی مانند جنگ عراق، ویتنام شد مبتنی بر دروغ بوده است، در پاسخ به این سوال که آیا کاخ سفید درباره حمله رخ‌داده به دو نفت‌کش دریای عمان صادق نیست و یا اینکه درباره پهپاد جاسوسی ساقط شده، اطلاعات درستی از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا دریافت نمی‌شود، گفت: درباره نفت‌کش‌ها اختلاف نظر وجود دارد. صاحب نفت‌کش ژاپنی گفت که این حمله از طریق چیزی که به این نفت‌کش شلیک شده است. درباره ساقط کردن پهپاد نیز این اختلاف نظر وجود دارد که آیا [این پهپاد] در منطقه بین‌المللی بوده است یا در قلمرو ایران.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین