کد خبر: ۵۹۵۶۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
با گذشت اولیای دم صورت گرفت؛

بخشش قاتل جوان پس از ۹ سال انتظار قصاص/ پایان نزاع خونین در مدرسه

با بخشش و گذشت اولیای دم، جوان کهگیلویه و بویراحمدی بعد از ۹ سال، از اجرای حکم قصاص رهایی یافت.
آفتاب‌‌نیوز :

جوان یاسوجی که در سال ۱۳۸۹ در نزاعی که در مدرسه رخ داد مرتکب قتل شد، پس از ۹ سال سرانجام با پیگیری‌های مستمر واحد مددکاری زندان و تلاش ریش سفیدان و معتمدان شهر، خانواده مقتول از اجرای حکم اعدام قاتل فرزندشان صرف نظر و زندگی دوباره به این جوان بخشیدند.

رئیس امور شورای حل اختلاف استان گفت: این حادثه از جمله قتل هایی بود که هیچگونه تعرضی از سوی خانواده مقتول رخ نداد و این نشان از بزرگ منشی خانواده آقای فرجی دارد.

حجت الاسلام ساجدیان افزود: در بیشتر حوادث منجر به قتل در استان خانواده قاتل در امان نیست و مشکلات بسیاری را برای دستگاه قضا ایجاد می‌کند ولی خانواده مرحوم فرجی همه چیز را به قانون واگذار کردند و اکنون که حکم قصاص برای قاتل فرزندشان صادر شد از اجرای حکم گذشتند تا خانواده دیگری داغدار نشود.

رئیس کل دادگستری استان هم با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام به گذشت و فداکاری گفت: انسان در عفو بخشش و گذشت است که می‌تواند ارزش و جایگاه واقعی خویش را به دست آورد که این مسئله به ویژه در شرایطی سخت همچون اجرای حکم قصاص خود را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام مزارعی افزود: شخصی که در اوج غضب و انتقام از اجرای حکم قصاص فرزندش می‌گذرد و یا از مال خود چشم فرو می‌بندد تا نیازمندی را از تنگدستی نجات دهد در حقیقت کرامت و بزرگواری خویش را نشان داده و از همه مهم‌تر خشنودی خداوند متعال را نیز به دست آورده است.

سید مجید سادات فرجی از طایفه سادات امامزاده فرج الله(سادات فرجی) در سال 89 در درگیری که در مدرسه بین او و یکی از هم کلاسی هایش رخ داد به ضرب چاقو به قتل رسید.

منبع: ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین