کد خبر: ۵۹۵۷۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
حمله احتمالی آمریکا به ایران با دستور مستقیم دونالد ترامپ، لغو شده است

آسوشیتدپرس: ارتش آمریکا برای حمله نظامی محدود به ایران آماده شده بود+عکس

در پی بالاگرفتن تنش میان واشنگتن و تهران، برخی منابع خبری از تدارک ارتش آمریکا برای حمله به ایران خبرداده و تاکید کردند که این حمله احتمالی با دستور مستقیم دونالد ترامپ، لغو شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

آسوشیتد پرس به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که نظامیان آمریکایی شامگاه پنجشنبه در واکنش به سرنگونی یک فروند پهپاد توسط ایران خود را برای انجام «حملاتی محدود» آماده کرده بودند اما مجوز انجام این حمله به ناگهان لغو شد.

بر اساس این گزارش منبع ناشناسی که آسوشیتدپرس به آن استناد کرده در ادامه بدون ارائه جزئیات بیشتر تصریح کرده است که رادارها و سکوهای پدافند موشکی از جمله اهداف حملات محدود نظامی آمریکا به ایران بوده اند.

این درحالیست که رویترز نیز ساعاتی پیش به نقل از منابع نزدیک در دولت آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از سرنگون شدن پهپاد مجوز انجام حملات محدود به ایران را صادر و سپس آن را لغو کرده بود. در گزارش نیویورک تایمز از چند مسئول بلندپایه دولت آمریکا به عنوان منابع این خبر یاد شده است.

آسوشیتدپرس: ارتش آمریکایی برای حمله نظامی محدود به ایران آماده شده بود+عکس

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود تاکید کرده است که کاخ سفید به درخواست های مکرر برای تایید این خبر و عوض شدن تصمیم رئیس جمهوری برای حمله به ایران پاسخی نداده است.

در گزارش آسوشیتد پرس تاکید شده که طرح اولیه این حملات توسط پنتاگون تهیه شده و جزئیات آن در اختیار مسئولان بلندپایه دولت قرار گرفته بود. این درحالیست که هنوز درباره چگونگی تدارک این حملات و آمادگی نظامیان برای اجرای طرح یاد شده اطلاعاتی منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش دستور لغو عملیات در ساعت ۱۹.۳۰ به وقت واشنگتن صادر شد. رئیس جمهوری آمریکا بخش عمده‌ای از ساعات روز را به گفتگو با مشاوران امنیت ملی و رهبران کنگره در باره راهبرد مقابله با ایران اختصاص داده بود.

آقای ترامپ در نخستین واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی در خلیج فارس طی یک پست توییتری نوشت: «ایران اشتباه خیلی بزرگی را مرتکب شده است». رئیس جمهوری آمریکا سپس در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال پاسخ نظامی واشنگتن گفته بود: «به زودی متوجه خواهید شد.»

رئیس کاخ سفید دقایقی بعد با چرخشی معنا دار این ایده را مطرح کرد که حمله به پهپاد شاید بر اساس خطا و اشتباهی و نه با نیت عمدی «تشدید تنش» صورت گرفته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
9
18
جنگ آمریکا با ایران یک فاجعه برای جهان محسوب میشه یه حمله نظامی خیلی محدود هم از طرف آمریکا (جدای از پاسخ احتمالی ایران) قیمت نفت رو به شدت افزایش می دهد
ضمن اینکه ایران گزینه ی فراوانی برای پاسخ دارد مانند حمله نیابتی به اسرائیل
دیپلمات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
1
واقعا ترسو بودن شما حال آدمو بد میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
1
3
برای حفظ آبرو و تنها نمایش تبلیغاتی بوده است زیاد نترسید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین