کد خبر: ۵۹۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۱

هشدار ملک عبدالله در مورد بحران اتمی ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی با اشاره به عواقب بحران هسته‌ای بر ثبات خاورمیانه به طور ضمنی نسبت به تبدیل شدن مساله هسته‌ای ایران به بحرانی دیگر در منطقه هشدار داد. وی همچنین خواستار حل مساله ایران با استفاده از روشهای صلح‌آمیز و عقلانی شد. 

این اظهارات در شرایطی صورت گرفت که حدود دو هفته قبل «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای با مجله آمریكایی نیوزویك اظهار داشت ملك عبدالله، پادشاه عربستان به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در خصوص دست كم گرفتن تهدید نظامی آمریكا هشدار داده است. بنابر اظهارات فیصل، پادشاه عربستان در موضوع هسته‌ای حتی به احمدی‌نژاد هشدار داده است كه «با آتش بازی نكند».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ پادشاه عربستان سعودی در سخنرانی سالانه خود در شورای مشورتی این کشور هشدار داد که برنامه هسته‌ای در کنار درگیریهای فرقه‌ای در عراق و لبنان می‌تواند به بحرانی دیگر در منطقه تبدیل شود. 

پشت پرده مذاکرات عبدالله با احمدی‌نژاد [کلیک کنید]

بنا به این گزارش ملک عبدالله بدون اشاره مستقیم به نام ایران افزود: سیاست عربستان سعودی در جهت حل مسالمت‌آمیز و عقلانی مساله هسته‌ای است تا مانع از وقوع بحرانی دیگر در منطقه شود. وی گفت: بحران هسته‌ای در خاورمیانه،‌ مسئولیت جدیدی را بر کشورهای منطقه تحمیل کرده است. ملک عبدالله وظیفه کشورهای منطقه را تلاش برای عاری‌سازی خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس پادشاه عربستان سعودی در این سخنرانی تلاش کرد با تشریح عواقب تبدیل شدن مساله هسته‌ای ایران به یک بحران منطقه‌ای، بر لزوم حفظ ثبات در خاورمیانه تاکید کند.

در ادامه این گزارش آمده است سعودی‌ها نگرانند اگر مواجهه جهانی در مورد مساله هسته‌ای ایران به جنگ تبدیل شود، تهران در اقدام تلافی‌جویانه علیه امریکا به تاسیسات نفتی عربستان در خلیج فارس ضربه بزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین