کد خبر: ۵۹۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۱

حسینی: آژانس خبر خوش را اثبات می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی پیرامون تشکیک کشورهای جهان درباره پیشرفت هسته‌ای ایران و اغراق‌آمیز و تبلیغاتی دانستن خبر خوش احمدی‌نژاد تاکید کرد «هم اكنون بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نطنز هستند و گزارش آنها، رفع‌كننده برخی ابهامات احتمالی در این زمینه خواهد بود». 

وی با اشاره به اینکه «بازرسان آژانس بر اساس آخرین تحولات هسته‌ای ایران گزارش خود را تنظیم و به آقای محمد البرادعی ارایه می‌كنند تا وی نیز در جریان این تحولات قرار بگیرد» افزود: با این گزارش ابهامات همه رفع خواهد شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد امکان بررسی درخواست احتمالی نانسی پلوسی برای سفر به ایران، گفت: اگر درخواستی ارایه شود، به‌موقع مورد بررسی قرار می دهیم. در این زمینه هر از گاهی مطالبی مطرح می‌شود، دفتر نانسی پلوسی نیز خبرهای مربوط به اعلام آمادگی وی برای سفر به تهران را رد كرده است و الان خبر موثقی در این زمینه نیست كه بتوان درباره آن اظهار نظر كرد. 

حسینی در خصوص خبر حراج سفارت آمریكا در تهران نیز گفت: ما هیچ گزارش رسمی و موثقی از مراكز رسمی در این خصوص دریافت نكرده‌ایم. وی اعلام نظر در این زمینه را به تصمیم دستگاه قضایی موكول كرد. 

حسینی در مورد ادامه بازداشت ماموران ایرانی در اربیل عراق توسط آمریكایی‌ها و پیش‌بینی زمان آزادی‌آنها هم گفت: امیدواریم كه مسوولان آمریكایی دست از لجاجت بردارند و هر چه سریعتر آنان را آزاد كنند. 

وی در خصوص اجلاس همسایگان عراق نیز گفت: اولویت ما برگزاری اجلاس همسایگان عراق بعلاوه مصر و بحرین در بغداد است و رایزنی در این زمینه ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین