کد خبر: ۵۹۶۰۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

حمله سایبری آمریکا به سامانه تسلیحاتی ایران؟

رسانه‌های آمریکایی روز شنبه گزارش داده‎اند که سیستم‌های انفورماتیک مرتبط با پایگاه‌های موشکی ایران هدف اصلی حملات سایبری آمریکا بوده‌اند. براساس گزارش‌ رسانه‌های آمریکا، این حمله در همان روزی که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا از حمله به نقاطی در خاک ایران منصرف شد، رخ داده است.
حمله سایبری آمریکا به سامانه تسلیحاتی ایران؟
آفتاب‌‌نیوز :

برخی رسانه‎های آمریکا مدعی شدند که ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه حملات سایبری‌ای را علیه سامانه تسلیحاتی ایران انجام داده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این حمله در همان روزی که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا از حمله به نقاطی در خاک ایران منصرف شد، رخ داده است.

نشریه واشنگتن پست نوشت که این حمله سایبری موجب از کار افتادن سیستم‌های کامپیوتری کنترل تجهیزات شلیک موشک‌ و راکت‌ شده است.

نیویورک تایمز هم نوشت که این حمله سایبری در تلافی سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران و همچنین حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان که آمریکا، ایران را عامل آن معرفی می‌کند، بوده است. ایران دست داشتن در حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان را تکذیب کرده است.

دونالد ترامپ که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران همچنان بیم آن دارد که در صورت رویارویی نظامی با ایران شمار زیادی از رای دهندگان خود را از دست بدهد پنجشنبه شب تهاجم هوایی به سه نقطه از خاک ایران را در آخرین دقایق متوقف کرد.

این حمله قرار بود از روی ناو آبراهام لینکن صورت گیرد. رسانه های آمریکایی اعلام کرده اند که دونالد ترامپ در عوض مجوز انجام حملات سایبری به سیستم های دفاعی را صادر کرده و این نوع حملات طی روزهای گذشته به دفعات صورت گرفته است.

به نوشته واشنگتن پست در یکی از این حملات رایانه های یک سیستم کنترل و پرتاب موشک و راکت و در حمله ای دیگر یک شبکه مسئول نظارت بر عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز مورد هدف قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، این حملات سایبری از هفته های پیش طراحی و برنامه ریزی شده و قرار بود با پیشنهاد مقامات نظامی عملیاتی و اجرا شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
9
7
اشکالی نداره طفلک خیلی بهش فشار اومده بذاریم لاقل چندتا کلیک کنن غمباد نگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
6
5
اگر واقعا اینگونه باشه باید الآن اقدام به هلی بورن نیروهای کماندوش در ایران کنه اما همه میدونیم این بیشتر یک لاف رسانه ای است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین