کد خبر: ۵۹۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۱

البرادعی: تحریم و حمله به ایران کارساز نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه مدرکی دال بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد،‌ حمله نظامی و تحریم را قادر به حل کامل مساله هسته‌ای ایران ندانست. وی در مقابل خواستار مذاکره میان ایران و غرب شد و اعلام کرد هنوز برای مذاکره وقت داریم.

به گزارش خبرگزاری شینهوا محمد البرادعی در مصاحبه با تلویزیون الجزیره گفت: هیچ مدرک قابل قبولی دال بر انحراف برنامه هسته‌ای ایران وجود و اهداف نظامی در آن بدست نیامده است.

وی در مورد امکان حمله نظامی امریکا به ایران گفت: از نظر من امریکا از نیروی نظامی استفاده نخواهد کرد، البته من نمی‌توانم صددرصد تضمین کنم که چنین مساله‌ای اتفاق نخواهد افتاد. وی افزود: حمله نظامی قادر به حل مساله هسته‌ای ایران نخواهد بود و باعث مصیبت‌های بیشتری در منطقه خاورمیانه خواهد شد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقابل گزینه نظامی بر حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران تاکید کرد و گفت: همچنان زمان برای مذاکره بین ایران و غرب وجود دارد. وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها نیز قادر به حل مساله نیست بر اهمیت مذاکره با تهران تاکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین